Mochride - mitt hjärtas röst

Direktlänk till inlägg 27 april 2011

Nygamla idéer

Av mochride - 27 april 2011 12:28

Jag måste tag i skrivandet igen. Motivationen att renskriva har varit som bortblåst länge nu. Jag sitter ju ganska mycket vid datorn, och vi har två datorer, så egentligen skulle jag kunna skriva väldigt mycket, men jag kommer mig inte för att göra det. Det är ganska tråkigt att renskriva. Historien är ju färdig en gång och så ska man skriva allt en gång till.


Jag gör det ju lite omständigt för mig också eftersom jag först skriver för hand med papper och penna och sen skriver jag det på datorn. Skriver man direkt på datorn måste man ju ändå bearbeta texten men det blir inte lika mycket jobb som när man gör som jag gör. Men jag har väldigt svårt för att börja direkt vid datorn, jag blir blockerad och får inte fram så mycket. En gång började jag med att skriva direkt på datorn, men det slutade med att jag satt med papper och penna i alla fall för det var mycket lättare. Men visst blir det dubbelarbete att göra så.


Förutom den bok jag håller på att renskriva så har jag en annan historia som jag börjat tänka på igen. Jag har försökt skriva den några gånger i lite olika versioner, men jag fastnar alltid halvvägs. Men jag kan inte släppa den, för jag vet att om jag bara kan få det som jag vill så kommer det bli väldigt bra. Jag måste bara komma förbi det där som gör att jag fastnar. För egentligen är historien mer eller mindre färdig, jag ska bara få det i ord. Tänk om det fanns nåt som gjorde att det man tänkte automatisk blev till ord på ett papper eller i ett skrivprogram. Man skulle bara behöva trycka på en knapp eller nåt och sen startade "överföringen". Då skulle jag inte ha några problem med att bli färdig med den här heller.

 
 
M i z c a

M i z c a

27 april 2011 13:00

Svar: Ja, det är så korkat att göra så men det ligger väl i människors natur att skjuta jobbiga saker på framtiden! Nu har jag iallafall fått tvättat, lagt in lite tvätt och nästan gjort klart etikarbetet så änsålänge är jag nöjd.

http://www.mizca.se

 
Moa - I väntan på bebis ♥

Moa - I väntan på bebis ♥

27 april 2011 16:26

Svar: du borde testa den... vanlig chokladglass med chokladbrowniebitar i :)

http://FUCKINGPOSERS.SE

 
Mrs Andie

Mrs Andie

2 maj 2011 16:07

Själv skriver jag direkt i wordprogrammet, visst är vi alla olika och även om jag skriver direkt på datorn så hamnar ju vissa idéer på vanligt papper (när man inte har tillgång till dator).

Just nu sitter jag också och grunnar på en ny bokidé och jag får inte heller till orden vilket är grymt irriterande men jag hoppas ju på att det ska lossna till sist och detsamma önskar jag ju dig!

http://www.upinmytree.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mochride - 3 januari 2012 12:56

Jag kände att jag vuxit ifrån den bloggen nu och att det är dags att gå vidare. Det blir en ny blogg med ett helt nytt bloggnamn. Jag kommer fortsätta skriva om samma som jag gjort i den här bloggen, men har skaffat mig en egen domän och bytt till wo...

Av mochride - 2 januari 2012 19:30

Jag har blivit utmanad av LifeofJohanna   1. vad gjorde du för tio år sedan? Jag gick sista året på gymnasiet och fick därefter  mitt första riktiga jobb   2. Vad gjorde du för ett år sedan? Jag gick sista terminen på min utbildning och s...

Av mochride - 1 januari 2012 12:35

Vi hade en trevlig kväll igår, åt god mat, pratade och spelade lite spel. Jag vann i båda spelen, jag som typ aldrig vinner näsr jag spelar mot K. Vi var väldigt trötta mot slutet så en del som egentligen inte var roligt blev jätteroligt. Och så blev...

Av mochride - 31 december 2011 11:27

 

Av mochride - 30 december 2011 13:36

Jag tog med mig hunden när jag gick till syrran igår kväll för att se film. Han busade lite med hennes hund en stund innan han blev lite trött och la sig för att vila, i en den andra hundens bädd. Han somnade fort och låg i den där bädden hela kvälle...

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Ovido - Quiz & Flashcards