Mochride - mitt hjärtas röst

Direktlänk till inlägg 4 maj 2011

Höga Kusten

Av mochride - 4 maj 2011 21:41

Vi kom iväg senare än vi hade tänkt imorse, men det gjorde inte så mycket eftersom vi hade hela dagen på oss att komma fram. Sträckan mellan Skellefteå och Umeå är den tråkigaste som finns. Det är bara träd, träd, träd, några lägdor och lador, och träd.


Det gick ganska bra ändå för M sov och jag passade på att läsa. Men det var tråkigt att titta ut genom fönstret. Vi stannade just innan Umeå för att fika lite innan vi åkte vidare. Då hade M vaknat och tittad lite i några böcker och pratade lite med sin gosekatt. Vi skrattade en del också.Jag busade lite med henne och kittlade henne under hakan. Hon är så kittlig där att hon nästan kiknade av skratt. Och jag skrattade också eftersom hon har ett så härligt och smittande skratt.


Vi kom fram vid 15-tiden, packade upp och gjorde iordning lite. Sen fick M äta middag innan vi gick ut till den lilla lekparken. Det finns såna där gunghästar eller vad man ska kalla det och M tycker att de är så roliga. Hon gillar verkligen att gunga, hon vill inte sluta. Det finsn en hästhage här bredvid också som vi gick till men hästarna var för långt bort. Vi kanske kan titta på dem imorgon istället.


Det är ganska mysigt med en hästhage brevid stugan. Det är jättemysigt här överhuvutaget. Ni skulle bara veta vilket lugn jag känner här. Det är så härligt att inte behöva tänka på eller oroa sig över saker. Det enda man behöver bry sig om är att ta det lugnt och ha det bra. Stugan är jättefin och vi har en fin utsikt. Det känns väldigt bra att vara här.



 

 

 
 
Viktoria - Smyckesshop

Viktoria - Smyckesshop

4 maj 2011 22:04

Nu är Dagens blogg utsedd. Om du inte vann denna gång så finns det en ny omgång du kan anmäla dig till här:

http://viktorias.nu/2011/may/dagens-vinnare-dagens-blogg-2.html

http://Viktorias.nu

 
Ingen bild

Lola

5 maj 2011 01:42

Så skönt! Spå borde livet vara annars också!

 
Magistern

Magistern

8 maj 2011 01:37

Det tråkigaste med den sträckan är att det är så jävla svårt att köra om, ifall man får en långtradare eller husvagn framför sig.
Men vill du åka en riktigt tråkig sträcka ska du ta den mellan Töre - Kiruna.....fy fan!!!!

http://www.studentochtrettio.webblogg.se

 
Johanna

Johanna

8 maj 2011 20:02

Ja gör det. Jag har med ett par böcker jag måste ta och beställa hem en dag när jag kommer till skott :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mochride - 3 januari 2012 12:56

Jag kände att jag vuxit ifrån den bloggen nu och att det är dags att gå vidare. Det blir en ny blogg med ett helt nytt bloggnamn. Jag kommer fortsätta skriva om samma som jag gjort i den här bloggen, men har skaffat mig en egen domän och bytt till wo...

Av mochride - 2 januari 2012 19:30

Jag har blivit utmanad av LifeofJohanna   1. vad gjorde du för tio år sedan? Jag gick sista året på gymnasiet och fick därefter  mitt första riktiga jobb   2. Vad gjorde du för ett år sedan? Jag gick sista terminen på min utbildning och s...

Av mochride - 1 januari 2012 12:35

Vi hade en trevlig kväll igår, åt god mat, pratade och spelade lite spel. Jag vann i båda spelen, jag som typ aldrig vinner näsr jag spelar mot K. Vi var väldigt trötta mot slutet så en del som egentligen inte var roligt blev jätteroligt. Och så blev...

Av mochride - 31 december 2011 11:27

 

Av mochride - 30 december 2011 13:36

Jag tog med mig hunden när jag gick till syrran igår kväll för att se film. Han busade lite med hennes hund en stund innan han blev lite trött och la sig för att vila, i en den andra hundens bädd. Han somnade fort och låg i den där bädden hela kvälle...

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Ovido - Quiz & Flashcards