Mochride - mitt hjärtas röst

Direktlänk till inlägg 12 maj 2011

Främlingen av Diana Gabaldon

Av mochride - 12 maj 2011 11:30

Det här är en av mina favoritböcker. Jag blev lite förälskad i den här boken och karaktärerna första gången jag läste den. Sträckläste den på ungefär en vecka, och sen dess har jag läst den fyra gånger till. Funderar faktiskt på att läsa den en sjätte gång.


Det är den första delen av 7. Kan hända att det kommer fler böcker också. Jag gjorde faktiskt en analys av den här boken till min b-uppsats i litteraturvetenskap och det vara ganska kul. Om man gillar historiska romaner med inslag av fantasy/science fiction tycker jag man ska läsa den här. Ja, annars också :)


Boken handlar om Claire som är på semester i de skotska högländerna tillsammans med sin man. Han intresserar sig för släktforskning och medan han sysselsätter sig med det om dagarna spenderar hon tiden med att utforska omgivningarna. Hon hittar en stor stenring, ungefär som ett Stonehenge i miniatyr- och plötsligt befinner hon sig i Skottland på 1700-talet.


Claire blir kidnappad av en skotsk klan och misstänks vara en engelsk spion. Bland klanmedlemmarna möter hon jamie Frazer, en ung man som blir hennes vän och senare också hennes älskare. Mellan dem växer en stark passion och kärlek fram. Calire, som först inte ville stanna, inser att hon kommer bli tvungen att välja mellan att återvända till sin egen tid eller att stanna med den man hon kommit att älska så djupt.


 

 
 
Lisso

Lisso

12 maj 2011 15:54

Den serien är gryyymt bra! Lyssnar på dem om och om igen (ljudbok) när jag sitter och jobbar!
Det ska komma en ny, läste någonstans att den var beräknad att komma år 2013 eller 2014 (kommer inte riktigt ihåg)
Mvh
Lisso

http://lisso.blogg.se

 
Moa - BEBIS I MAGEN

Moa - BEBIS I MAGEN

12 maj 2011 16:24

Svar: Jaaa suck va jobbigt det är... Tänk sen när högsommarvärmen kommer :( Jag har 13 veckor kvar, altså i mitten på Augusti.. Inte bra tajmat;)

http://FUCKINGPOSERS.SE

 
Moa - FUCKINGPOSERS

Moa - FUCKINGPOSERS

12 maj 2011 16:42

Svar: Jaa jag funderar på det, men då lär jag få ta L om magen ska få plats, då får jag ju sälja den sen när jag inte är gravid längre :(

http://FUCKINGPOSERS.SE

 
Yoannah

Yoannah

12 maj 2011 20:48

Vist kan vi det! Säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig :)

http://yoannahh.blogg.se

 
Johanna

Johanna

12 maj 2011 21:14

Låter som en bok man kanske skulle ta och köpa hem!

Ja hoppas med på lägenheten! :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mochride - 3 januari 2012 12:56

Jag kände att jag vuxit ifrån den bloggen nu och att det är dags att gå vidare. Det blir en ny blogg med ett helt nytt bloggnamn. Jag kommer fortsätta skriva om samma som jag gjort i den här bloggen, men har skaffat mig en egen domän och bytt till wo...

Av mochride - 2 januari 2012 19:30

Jag har blivit utmanad av LifeofJohanna   1. vad gjorde du för tio år sedan? Jag gick sista året på gymnasiet och fick därefter  mitt första riktiga jobb   2. Vad gjorde du för ett år sedan? Jag gick sista terminen på min utbildning och s...

Av mochride - 1 januari 2012 12:35

Vi hade en trevlig kväll igår, åt god mat, pratade och spelade lite spel. Jag vann i båda spelen, jag som typ aldrig vinner näsr jag spelar mot K. Vi var väldigt trötta mot slutet så en del som egentligen inte var roligt blev jätteroligt. Och så blev...

Av mochride - 31 december 2011 11:27

 

Av mochride - 30 december 2011 13:36

Jag tog med mig hunden när jag gick till syrran igår kväll för att se film. Han busade lite med hennes hund en stund innan han blev lite trött och la sig för att vila, i en den andra hundens bädd. Han somnade fort och låg i den där bädden hela kvälle...

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards