Mochride - mitt hjärtas röst

Direktlänk till inlägg 15 maj 2011

Eurovision Song Contest

Av mochride - 15 maj 2011 12:06

Årets omgång av Eurovision Song Contest är över. Det var en del ganska dåliga låtar och en del bra låtar. Irland och Georgien var de låtar jag tyckte sämst om. Men det fanns ett par stycken som jag tyckte var riktigt bra; Danmark, Storbritannien, Rumänien och Azerbadjan. Och så hejade jag ju på Sverige så klart.


Det gick bättre för oss än jag hade trott. Kul att vi slutade på tredje plats. Så bra har det inte gått för oss sen 1999 när vi vann. Jag hade ju helst sett att Sverige vann, men jag gillar Azerbadjans låt och tycker det var ganska bra att de vann. Men jag är lite förvånad över att det inte gick bättre för Storbritannien.


Och Ryssland som tyckte att Eric var en blek kopia av honom. Han hade ju också haft en glasbur en gång. Det är han knappast ensam om. Och så hade han en svensk låtskrivare, en svensk sångcoach, en svensk koreograf och svenska dansare. Sen vissste han ju precis hur snygg och bra han var, kunde inte låta bli att störa mig lite på det.


För en gång skull var det i alla fall rätt låt som vann. Det var svenskar som låg bakom det bidraget också.  Visst hade Sverige gärna fått vinna, vi låg ju etta ett tag men slutade som sagt på tredje plats. Är nöjd med det också. Det gick ju bra för oss ändå.


 
 
Linda

Linda

15 maj 2011 14:07

Ja visst var det lite roligt att de vann. Jag tyckte nog inte att de var bästa låt eller nummer. Men att en underdog klättrar upp och skräller är något jag älskar att se. Och de har ju verkligen storsatsat de senaste åren så att se dem nå sitt mål var fantastiskt roligt och jag glädjs med dem!

http://www.lindaekenskog.se

 
Kalle

Kalle

15 maj 2011 19:50

Tyckte inte om Azerbaijans låt. Tyckte mest att den var tråkig. Det kändes som att man kunde ha somnat rätt så snabbt där.

Kul ändå att Sverige kom med så högt iår, det glädjer mig. Bättre det än att ligga sist.

Mina favoriter var Rumänien, Estland, Ryssland och sen Sverige såklart.

http://KalleGoesWritning.bloggplatsen.se

 
Erika(jyringen)

Erika(jyringen)

16 maj 2011 10:58

jag tyckte bäst om tyskland :)

http://jyringen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mochride - 3 januari 2012 12:56

Jag kände att jag vuxit ifrån den bloggen nu och att det är dags att gå vidare. Det blir en ny blogg med ett helt nytt bloggnamn. Jag kommer fortsätta skriva om samma som jag gjort i den här bloggen, men har skaffat mig en egen domän och bytt till wo...

Av mochride - 2 januari 2012 19:30

Jag har blivit utmanad av LifeofJohanna   1. vad gjorde du för tio år sedan? Jag gick sista året på gymnasiet och fick därefter  mitt första riktiga jobb   2. Vad gjorde du för ett år sedan? Jag gick sista terminen på min utbildning och s...

Av mochride - 1 januari 2012 12:35

Vi hade en trevlig kväll igår, åt god mat, pratade och spelade lite spel. Jag vann i båda spelen, jag som typ aldrig vinner näsr jag spelar mot K. Vi var väldigt trötta mot slutet så en del som egentligen inte var roligt blev jätteroligt. Och så blev...

Av mochride - 31 december 2011 11:27

 

Av mochride - 30 december 2011 13:36

Jag tog med mig hunden när jag gick till syrran igår kväll för att se film. Han busade lite med hennes hund en stund innan han blev lite trött och la sig för att vila, i en den andra hundens bädd. Han somnade fort och låg i den där bädden hela kvälle...

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards