Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under juni 2011

Av mochride - 30 juni 2011 18:52

Jag höll på att avlida av värmen på förrmidagen. Det var så varmt och jobbigt. jag mådde illa av värmen och fick inte alls i mig så mycket vätska som jag egentligen behövde. Jag blev väldigt värme känslig när jag var gravid och märker att det håller i sig fortfarande. Så det är jobbigt när det är så här varmt.


Efter lunch gick det bättre. Då hade jag fått komma undan solen och värmen lite och kände mig lite piggare. Det var lite svalare där vi städade också eftersom solen inte låg på de rummen då.


De senaste dagarna har jag verkligen längtat efter en svalkande pool, en iskall coca cola och något gott och salt att äta. Sånt som behövs i sommarvärmen. Det känns lite dumt att klaga, för egentligen är det ju sånt här väder jag vill. Kanske inte riktigt så varmt som det är nu, men ändå. Det ska tydligen regna i helgen, och det skulle vara ganksa bra om det gör det, men då kommer man ju ändå vilja ha sol och värme igen.

Av mochride - 29 juni 2011 21:19

Av de få böcker jag läst av Barbara Bickmore så är Bortom gryningen den jag tycker bäst om. Det är en bok som har spänning, kärlek och romantik. Jag tyckte väldigt mycket om den kvinnliga huvudkaraktären och gillade en del av de val hon gjorde medan jag tyckre sämre om andra. Utan att avslöja slutet kan jag säga att jag fick som jag ville i alla fall.Jag fastnade snabbt för den här boken och bara läste och läste.


Handlingen utspelas i Australien under 1938-1950. När Cassandra Clarkes älskare krossar hennes hjärta har hon inget att leva för längre. Och det blir inte bättre av att de jobbar på samma sjukhus. Hennes chef skickar henne till Augusta Springs i Australien där hon ska ingå i den flygande läkarkåren.


Hon blir den första kvinnliga läkaaren där och blir inte särskilt popilär bland de hårdhudade och konservativa farmarna. Cassandra tvingas stå ut med tvivel och misstänksamhet från både kollegor och patienter. De tror inte att hon klarar av det hårda arbetet och vill inte heller visa sig svaga inför en kvinna.


Cassandra kämpar för att visa vad hon kan , men är bränd av kärleken och håller sig undan från den till hon träffar Blake Thompson. Han får henne att känna som hon aldrig gjort förut. Men än en gång  slås Cassandras liv i spillror....



     

Av mochride - 29 juni 2011 19:01

Idag har det varit jättevarmt, ännu varmare än igår. termometern har visat på 28,4 grader. I skuggan. Hur varmt det varit i solen vet jag inte.  Vi har smält bort på jobbet idag, Vi har nästan inte orkat vara ute, men det har varit väldigt varmt inne också. Man blir så där varm och kladdig och det är så jobbigt.


Annars har det gått ganska bra. Vi blir klara med vår lista imorgon och sen är det nya uppgifter som gäller. Vi fick varsin daimstrut på eftermiddagensrasten och det var precis det vi behövde just då. Det var väldigt uppskattat och gott.


Efter jobbet for jag och N, mamma och pappa och köpte glass i Bergsbyn. Det är ganska kul att köpa glass där för man får så mycket glass och det kostar inte så mycket. De andra tog varsin liten bägare och jag provade en liten strut. Det var jättegott och jag orkade äta upp alltihop. Kanske ska prova en stor strut nästa gång.


 



Av mochride - 28 juni 2011 21:06

Jag tror inte att det har regnat en enda gång sen jag köpte mina gummistövlar. Kanske borde köpa en ny regnjacka också så kanske det fortsätter vara bra väder. De senaste dagarna har det varit soligt och varmt och det ska fortsätta så hela veckan. Det är härligt att värmen kommit tillbaka och att den är här för att stanna i alla fall för ett tag.


Men det är lite jobbigt att jobba när det är så bra väder och man helst skulle vara utomhus och sola eller bada. Jag jobbar ju inomhus hela dagarna. Fast skulle jag var utomhus hela dagarna istället skulle jag nog tycka att det skulle vara skönt att få vara inne en stund. För det är inte roligt att vara ute när det är för varmt heller.


Ska ju jobba hela sommaren men jag hoppas ändå att det fortsätter vara bra väder. För även om det är lite jobbigt att jobba då så blir man ju faktiskt lite gladare av sol och värme.


 

Av mochride - 27 juni 2011 19:02

Jag såg att de hade burkar med trocadero på grillen när jag var dit och köpte mat. Blev lite glad då. Jag tror de har flaskor med det inne på kiosken också, men har inte tänkt på det.


Jag dricker inte trocadero så ofta, men det är verkligen nostalgi för mig. Jag har inte varit på ridskolan och ridit på 14 år, men jag kan fortfarande inte se eller dricka trocadero utan att tänka på den tiden. Vi drack jämt trocadero när vi var på ridskolan.


Jag vet inte hur långt söderut den finns, det verkar vara en "norrländsk" läsk. Men kommer man hit upp, till de norra delarna av norrland tycker jag att man ska prova den här drickan, om man inte redan har gjort det.  Den är väldigt god.  Nu ska jag dricka de sista klunkarna trocadero och fortsätta tänka tillbaka på tiden som hästtjej.


     

Av mochride - 26 juni 2011 22:04

 

Jag vet inte vad jag ska säga..... Läs artikeln här

Av mochride - 26 juni 2011 21:45

Ibland undrar jag om min kropp redan börjar vara gammal och grå. Har haft svaga muskler i händerna/handlederna sen jag var 17 och överansträngde högerhanden. Har överansträngt båda händerna några gånger efter det, men inte lika mycket som första gången.


Jag har under många år haft problem med knäna eftersom jag felbalanserar dem, och har haft inflammation i muskelfästena och benhinneinflammation. Jag hade tidigare i vår inflammation i fötterna, iochförsig på grund av fel skor, och nu känner jag att jag håller på att få en ny inflammation i dem. Förmodligen på grund av fel skor den här gången också, men ändå.


Överansträngningen i händerna börjar jag också känna av, i båda samtidigt men just nu lite mer i vänstra, på grund av jobbet. Det är väl snart dags att skaffa nya handledskydd och bli l ite lagom handdikappad eftersom jag då inte kkommer kunna böja händerna neråt. Det blir jättekul att inte kunna röra händerna ordentligt när man städar hela dagarna.


Låsningar i ryggen har jag fått dras med i perioder också.  Problemet uppstod på grund av det dåvarande jobbet och återkommer lite grann ibland. Första gången kunde jag knapptt röra mig på grund av smärtan.  Har haft några ordentliga låsningar efter det också, men ingen som varit lika allvarlig som den första. Dålig hållning och monotona rörelser är boven i det dramat.

Ja, ja. Det kunde vara värre. Behövde bara klaga lite. Vilket inte är så bra för händerna eftersom sånt här bara gör överansträgningen värre. Så, nu klagaade jag lite igen.

Av mochride - 26 juni 2011 20:50

Den här söndagen har gått så fort. Jag klev upp imorse och nu är det dags att gå och sova. Gick upp vid 7 för att göra mig klar och fara till loppisen med mamma. Vi ställde upp ett bord där för att sälja lite saker och det gick ganska bra. En del gör det ju för att tjäna pengar och har det mer eller mindre som hobby, och står där varje helg. Vi gör det mest för att bli av med saker och få lite extra pengar, men det är ganska kul ändå.


Det var väldigt blåsigt och vi hamnade i skuggan större delen av tiden, men vi fick lite sol på oss vi också. Det var inte så många där som det brukar vara, men det är ju midsommarhelgen i helgen så många är säkert bortresta. Det var ganska många norrmän som kom dit för att köpa nåt, det brukar vara det på sommaren för campingen ligger alldeles bredvid.


Vi gick i alla fall med vinst så det blev en ganska bra dag. Jag fyndade lite jag också. Brukar passa på att gå runt och kolla lite på vad de andra har och ibland hittar man nåt kul. Efter loppisen åkte vi och handlade och sen gick vi till svärmor för att äta en sen men god middag. Har knappt varit hemma på hela dagen och nu ska jag ta det lugnt en liten stund innan jag ska gå och sova. Imorgon är det dags att jobba igen och den korta ledigheten man fått under helgen är slut.

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards