Mochride - mitt hjärtas röst

Direktlänk till inlägg 7 juni 2011

Sommar!

Av mochride - 7 juni 2011 18:58

De senaste dagarna har vi verkligen haft underbart väder. Den där riktiga sommarvärmen har kommit hit och det ska vara så här soligt och varmt hela vecka. Det är så härligt att vara ute när det är sånt här väder, ändå kan man inte riktigt låta bli att "klaga" på att det är varmt eller att det blåser. Man är aldrig nöjd.


Jag och M packade in oss i syrrans bil tidigt i morse och åkte till våra föräldrar för att spendera dagen där. Vi har varit ute hela dagen. Enda gången vi var inomhus var den 1,5 timmar som M sov mitt på dagen. Vi är ganska slut nu allihop, man blir trött av att vara ute.


Vi tog ut en filt som vi satt och fikade på när det var dags för mellanmål och så tog vi ut M:s leksaker så att hon kunde leka med dem ute. Jag hade tänkt passa på att sola lite, men det fick jag inte tid med för M sprang runt med dockan, åkte dockvagn och sprang upp och ner för altanen. Hon hade jättekul och jag hade också trevligt.


Hunden har legat i skuggan och vilat/sovit större delen av dagen. Det är så bra när han kan vara ute så här, det är också en anledning till att jag vill ha hus. Han tycker om att vara ute med oss och lite senare under dagen fick han även sällskap av syrrans hund. Men de är synd om dem i den här värmen, det märks att det är jobbigt för dem. Speciellt syrrans hund som har svart päls och mycket päls.


Lite färg har jag fått idag i alla fall eftersom jag varit ute så mycket, men att jag har tre olika nyanser på armarna, det behöver vi inte låtsas om. Vi ska dit imorgon igen och morgondagen kommer nog se ungeär likadan ut som idag. Kanske åker vi dit på torsdag och fredag också. Vill ju passa på att få så mycket sol som möjligt innan jag börjar jobba.


 

 

 
 
Fnulan

Fnulan

7 juni 2011 21:16

Ja fantastiska dagar har det varit!!! Men nu är det så äcklig fuktig värme... blääää lite åska behövs nog nu..
Nu har jag försökt skicka en kommentar till dig hundra ggr men varenda gång får jag "Du skriver för fort" Nu ger jag snart upp....

http://www.fnulan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mochride - 3 januari 2012 12:56

Jag kände att jag vuxit ifrån den bloggen nu och att det är dags att gå vidare. Det blir en ny blogg med ett helt nytt bloggnamn. Jag kommer fortsätta skriva om samma som jag gjort i den här bloggen, men har skaffat mig en egen domän och bytt till wo...

Av mochride - 2 januari 2012 19:30

Jag har blivit utmanad av LifeofJohanna   1. vad gjorde du för tio år sedan? Jag gick sista året på gymnasiet och fick därefter  mitt första riktiga jobb   2. Vad gjorde du för ett år sedan? Jag gick sista terminen på min utbildning och s...

Av mochride - 1 januari 2012 12:35

Vi hade en trevlig kväll igår, åt god mat, pratade och spelade lite spel. Jag vann i båda spelen, jag som typ aldrig vinner näsr jag spelar mot K. Vi var väldigt trötta mot slutet så en del som egentligen inte var roligt blev jätteroligt. Och så blev...

Av mochride - 31 december 2011 11:27

 

Av mochride - 30 december 2011 13:36

Jag tog med mig hunden när jag gick till syrran igår kväll för att se film. Han busade lite med hennes hund en stund innan han blev lite trött och la sig för att vila, i en den andra hundens bädd. Han somnade fort och låg i den där bädden hela kvälle...

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards