Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under juni 2011

Av mochride - 25 juni 2011 21:30

Jag har läst några böcker av Barbara Bickmore och de är ganska bra. En del av dem gillar jag lite mer än andra, men så är det nog alltid oavsett vilken författare det gäller. Den bok jag tänkte skriva om idag är Söderns hetta.


Carly passar inte riktigt in i den lilla staden Verity i Texas där hon växer upp. Hon vill mer än att bara leva småstadsliv och göra det som förväntas av henne. Hon kämmer sig ensam och olycklig, men när hon träffar Boomer Bannerman känner hon sig för första gången lycklig och trygg. Han lämnar Verity vilket krossat hennes hjärta. Hon lämnar också staden, utan Boomer har hon inget som håller henne kvar.


Carly flyttar till Houston där hon gör karriär i mäklarbranschen. Det tar inte lång tid innan hon är första rangens mäklare och den första kvinnan att ta sig in i en helt mansdominerad bransch. Hon strävar hela tiden efter att nå nya mål och bli bättre på sitt yrke, men håller sig undan män. Hon kan inte glömma Boomer och hur djupt han sårade henne. Hon tänker inte bli sårad en gång till. Men ödet vill något annat. Hon träffar en ny kärlek, och Boomer dyker upp i hennes liv igen.


 


Av mochride - 25 juni 2011 20:11

Det känns som att min hjärna går på högvarv mer eller mindre hela tiden. Jag har så mycket inom mig som jag vill få ut i skrift till mina böcker. Det är så många tankar som snurrar som jag vill formulera i ord och få ner på papper. Det är så länge sen jag kände mig så här motiverad och inspirerad att skriva.


Jag har fått ihop ca 120 sidor i ett worddokument på boken jag renskriver och jag har ca 100 handskrivna sidor till att föra över till datorn. När kvällen är slut kommer det vara några sidor till för jag ska passa på att skriva lite nu medan lillan sover och K är ute på en cykeltur.


Den andra boken jag skriver vid sidan av planerar jag ska bli två delar och jag kommer bara på mer och mer. Jag har ju skrivit på den flera gånger tidigare men aldrig fått det riktigt bra. Förrän nu, och jag har sagt det förut (ni får försöka leva med att jag är väldigt duktig på att upprepa mig), men det blir så mycket mer av den den här gången än vad det var förut. Det har äntligen lossnat och jag skulle vilja sitta och skriva precis hela tiden. Men jag har ju lite problem att formulera mig ibland och det är inte alltid som tankarna vill ner på papper. Men det går ganska bra nu.


Jag ska bra se till att bli klar med den första boken, det är mycket jobb kvar med den också. Fast första är det ju egentligen inte, för jag har skrivit och skickat in till bokförlag förut. Men det här blir förhoppningsvis min debutorman och jag tror själv ganska mycket på den. Jag hoppas så mycket att andra ska tycka lite mycket, helst ännu mer, om det jag skriver.

Av mochride - 25 juni 2011 10:00

Vi spelade Alfapet igår och det var ganska kul. Det är roligt när man får använda hjärnan och tänka lite. Egentligen borde man spela det oftare än man gör. Jag förstod på en gång att sambon skulle vinna, han gör ju alltid det när vi spelar nåt. Men han hade mycket mer tur med bokstäverna och poängen än jag, hade jag fått bättre bosktäver och hamnat på fler poängrutor hade det gått bättre för mig också. Det gick väl inte direkt dåligt för mig, men det gick mycket bättre för K. Ni ser ju på poängställningen hur orättvist det blev.


 

Av mochride - 24 juni 2011 16:52

Hoppas alla får en trevlig midsommar. Här är det tyvärr väldigt grått och det har regnat lite. Vi som ville ha värme och sol idag. Planen var väl egentligen att vara i K:s morföräldrars stuga över midsommar, men de har inte fått igång vattnet och det har blivit en vattenläcka i lillstugan. Så där går det inte vara och det är väldigt synd för det är så mysigt där. Vi får ha lite familjemys här hemma istället och hoppas att solen tittar fram i alla fall grann. 

Glad midsommar! :)

Av mochride - 24 juni 2011 10:15

Det bästa jag gjort är att bli mamma. Det finns inget som kan jämföras  med den kärlek man känner till sitt barn och det är helt fantastiskt att den kärleken bara växer och växer. Tänk att man kan rymma så mycket kärlek i sig. Jag mår som bäst när hon skrattar. Det bästa jag vet är att se henne glad och busig. Den bästa känslan kommer när hon skrattar eller när hon sitter i min famn och kramas eller till och med somnar. Att se henne utvecklas varje dag är en otrolig resa.


Mannen som jag skapat detta underverk med har så klart också en väldigt stor plats i mitt hjärta. Han är min andra hälft, den jag vill dela mitt liv med.  Det är så svårt att beskriva hur mycket han betyder för mig, hur mycket jag älskar honom. "Jag älskar dig" räcker inte till för att beskriva hur mycket han och dottern betyder för mig, men det finns  inga andra ord.




Av mochride - 23 juni 2011 20:54

När jag kom hem igår efter att ha hämtat M på förskolan gick vi ut i tvättstugan för att boka en tid och när vi sen kom tillbaka till lägenheten tyckte jag att det luktade konstigt. Jag gick runt i hela lägenheten för att försöka ta reda på vad det var som luktade när K kom hem och berättar att det brinner i ett hus här intill!  Det var bara två längor mellan vårt hus och det som brann. Hörde idag att branden berodde på att nån grillat på balkongen och sen ställt in grillen i förrådet som finns där. 


Det blev en stor folksamling utanför. Jag förstår att folk är nyfikna och vill veta vad som hänt, men jag hade aldrig varit ute i den där räken frivilligt. Det var så mycket rök att det var alldeles vitt utanför. Vinden blåste åt vårt håll så all rök kom till oss och ganska mycket kom in till oss. Jag vill inte ut, men efter en timme när det mesta av röken försvunnit gick vi ut ändå och gick till K:S mormor och morfar som bjöd oss på en sen middag. Vi hade båda fått lite huvudvärk och blev lite illamående så vi ville inte vara kvar hemma. Sen gick vi hem för att hämta några grejer och gick vidare till K:s mamma där vi sov över natten. Det är fortfarande lite röklukt kvar i lägenheten men det mesta är borta.


Jag känner mig lite dum som klagar på det ändå. Det är faktiskt 10 familjer som förlorat sina hem och nästan allt de äger, och så kommer jag och klagar på lite röklukt i vår lägenhet. En jag jobbar med bodde i huset som brann och hon har nästan inget kvar, Hela huset är förstört. Hela över våningen brann, men även nedre våningen är förstörd. Allt är antingen brandskadat, rökskadat eller vattenskdat.


De håller fortfarande på att arbeta med huset. Det är ju jättemycket som ska göras. De boende har fått tillfälliga lägenheter och jag hoppas att de kan få nya hem igen inom en inte alltför lång framtid.


Så här såg det ut när röken var som värst  


 

Här har det just plockat ner taket, några timmar efter att branden bröt ut.

Av mochride - 21 juni 2011 17:00

Jag har funderat på det här i säkert 10 år. För ett år sen bestämde jag vad jag ville ha och nu har jag verkligen bestämt mig för att göra det. Jag har bokat tid för en tatuering. I september ska jag tatuera mig på underarmen. Jag kommer vara sjukt nervös och det kommer säkert göra j*vligt ont, men det ska bli spännande.


  Så här ska tatueringen se ut

Av mochride - 20 juni 2011 19:06

Somliga går med blöta skor, och sockar, hela dagen. Det har regnat nästan hela dagen idag och vissa stunder har det verkligen vräkt ner. Mina skor blev s klart blöta direkt på morgonen när jag cyklade för att lämna M på dagis. Och sen har de varit blöta resten av dagen.


Jag har bytt sockar flera gånger, fyra par sockar har det blivit. Jag är en sån där som använder ett par skor i taget, och köper nya när de inte går använda längre, typ. Så jag har inte kunnat byta skor, men nu har jag i alla fall köpt ett par gummistövlar. Regnar det imorgon slipper jag bli blöt om fötterna i alla fall. Hoppas bara skorna har torkat till dess, för jag vill inte springa omkring i gummistövlar på jobbet.

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Ovido - Quiz & Flashcards