Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under juni 2011

Av mochride - 20 juni 2011 16:45

Det finns en bok som är så läskig att den faktiskt fick mig att kolla under sängen efter monster. Jag var 16 när jag läste den och jag har inte vågat läsa den efter det. Vet inte om det säger mer om mig än om boken. Det är i alla fall ingen bok att läsa sent på kvällen när det är mörkt ute. Inte om man är som mig i alla fall, som ibland har lite för mycket fanntasi för mitt eget bästa. Jag brukar i alla fall tänka på boken ibland och överväger om jag ska våga läsa den igen.


Midnatt utspelar sig i den pittoreska staden Moonligt Cove i norra Kalifornien. Handlingen kretsar kring fyra personer: Tess Dockland reser till den lilla staden för att undersöka systerns plötsliga död. Sam Booker är nykomling i staden och är där som hemlig agent från FBI. Chassie Foster är 11 år och har rymt från sina föräldrar och den ranch de bor på norr om stan. Henry Talbot är krigsveteran och sitter i rullstol. Han lever tillsammans med den trogna hunden Mosse.


För en del av invånarna är staden ett paradis. Men det sker oförklarliga dödsfall och en del av invånarna bär på en hemlighet så mörk att fler människor kan dö, både i och utanför staden. De fyra personerna som boken handlar om dras till varandra och kämpar tillsammans för att stoppa det mörker som är på väg att ta över Moonlight Cove.


 

Av mochride - 19 juni 2011 10:49

Jag gillar ju familjefilmer och tecknat/animerat och längtar till jag kan gå på bio med lilla M och se såna här filmer. Den här filmen skulle jag vilja ha i min egen filmhylla men det har inte blivit av att köpa den än. Det är en ganska gullig film, lite förutsägbar och så, men jag gillar den.


Filme heter Surf's Up och handlar om Cody Maverick, en ung och lovande surfare som lämnar sin hemby och åker till ön Pin Gu för att delta i den årliga minnescupen för Big Z. Där träffar han nya vänner och får en läromästare i ett gammalt surfingproffs. Cody får lära sig att den sanna vinnaren inte alltid är den som kommer först i mål.


  

Av mochride - 19 juni 2011 09:26

Någon som saknat mig? Förmodligen inte. Nu är jag i alla fall tillbaka i internetvärlden igen. Äntligen. Vi har varit utan internet nästan hela veckan för det mobila bredbandet slutade att fungera. Fixade ett nytt modem igår så nu har vi internet igen.


Första veckan är avklarat och det är verkligen roligt att jobba med folk som man trivs med. Tiden går ju fortare om man har roligt. Det blir lättare att jobba om man har roligt också. Jag har har 6 veckor kvar nu, syrran tror jag har 9 veckor, och de andra två tjejerna som vi jobbar med har bara två veckor kvar. Men det blir nog bra sen också även om jag och syrran delar på oss. Vi kommer träffas lite på jobbet då också.


I torsdags var vi och tittade på M:S sommardagis. Hon kastade sig över alla leksaker hon hittade och hade hur kul som helst. Bäst var nog gunghästen, hon tycker verkligen om att gunga. Hon ville nästan inte se sig omkring, leksakerna lockade mest. Så jag tror inte att det blir några större problem att lämna henne där sen. Visst kan hon vara lite försiktig med nya människor men det går över snabbt. Vi har aldrig haft några problem att lämna henne på hennes vanliga dagis så det borde inte bli det nu heller.


Tänk att det redan är söndag idag. Imorgon börjar en ny vecka igen, det blir onsdag och nedräkningen till helgen börjar och sen är det helg igen, och sen börjar det om igen.

Av mochride - 14 juni 2011 22:02

Det är alltid roligt att hitta nya bra bloggar. Jag följer ganska många men jag skulle vilja hitta nya bloggar att läsa. Så tipsa gärna om din blogg, speciellt om du skriver om böcker och dömmer om att bli författare, som jag. Alla är så klart välkomna att tipsa om sin blogg, och jag kommer länka de tips jag får.

Av mochride - 14 juni 2011 20:22

Som ni kanske vet nu så är Nora Roberts en av mina favoritförfattare och jag gillar speciellt hennes trilogier med övernaturliga inslag. En sån trilogi är nyckel-serien som börjar med Nyckel till ljuset.


Ödet sammanför Malory, Dana och Zoe. De tre unga kvinnorna är de enda gästerna som blivit inbjudna till Warrior's Peak. De mystiska värdarna talar om svunna tider och legender, och erbjuder dem en stor summa pengar om de under en viss tid lyckas hitta tre nycklar och befria tre prinsessor som är fångade i en djup sömn.


Det blir Malroy som får uppdraget att hitta den första nyckeln. Tillsammans med sina nya vänner börjar hon leta efter nyckeln och får även hjälp av Danas halvbror Flynn som envisas med att uppvakta Malory samtidigt som han går henne på nerverna.


Malory som är van vid att ha kontroll över saker och ting kastas in i en värld full av mystik, äventyr, spänning och romantik. Hon har bara en månad på sig att hitta den första nyckeln och tiden rinner iväg.


 

Av mochride - 13 juni 2011 21:14

Om det inte vore för att jag måste kliva upp klockan 5.00 imorgon skulle jag sätta mig och skriva nu. Jag har massor med idéer till bok 2 och en episod som jag inte riktigt fått till tidigare har jag nu löst och utvecklat till det bättre. Jag har en massa annat också som jag vill skriva och det kliar i fingrarna av att vilja få ner det på papper.


Men jag sov dåligt i natt och om jag börjar skriva nu kommer jag sitta i några timmar och i så fall blir det lite sömn i natt också. Jag borde egentligen redan vara på väg att sova. Jag hoppas jag får lite tid att skriva imorgon för jag vill verkligen få ner allt på papper. Jag vill se den här historien komma till liv precis som den jag håller på att renskriva.

Av mochride - 13 juni 2011 18:57

Idag började jag jobba. Det blev en ganska lugnt start pådagen med inköp av arbetskläder och sen började vi jobba. Vi är fyra tjejer som jobbbar tillsammans, jag och syrran, och två lite yngre tjejer som är väldigt trevliga. Vi ska jobba tillsammans i tre veckor och sen slutar de och jag och syrran börjar på andra områden.


Det känns jättebra att jobba lite igen och det gick lika bra som vanligt att lämna M på förskolan även om det var mycket tidigare än hon är van vid. Hon var jättetrött när hon klev upp, men det blev bättre när vi kom ut. Hon tycker det är jättekul att åka i cykelkärran så det ska bli kul att ta fram den imorgon också.


Nu har vi just ätit middag och jag är så trött att jag skulle kunna somna. Men jag har inte tänkt lägga mig riktigt än. Vi ska fika lite och sen ska vi lägga M, och efter blir det lite tv-tittande en stund innan jag också gör ett besök hos kudden.

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Ovido - Quiz & Flashcards