Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under juni 2011

Av mochride - 2 juni 2011 10:29

Igår fick jag veta att en kompis hade fått sin dotter. Hon hade lite bråttom och kom flera veckor för tidigt, men var frisk och mådde bra. Jag är jätteglad för deras skull och det ska bli jättekul att få se henne sen. Men hon kommer stanna på barnavdelningen i några veckor i alla fall och sen får vi se när vi kan träffas.


Det är lite kul för alla våra kompisar som har fått barn har fått en flicka, förutom en som har två pojkar.

Av mochride - 1 juni 2011 20:35

Här är min lista med 10 snabba för vecka 22. Gå till Lindisens blogg om du ockå vill göra listan.


Mörk eller ljus choklad? Jag älskar ljus choklad, speciellt vanlig mjölchoklad och apelsinkrokant. Mörk choklad kan också vara gott, men helst i små mängder.

Sommar-eller vintersemester? Sommar

Kaffe eller te? Te. Dricker inte kaffe.

Rosor eller tulpaner? Rosor

Laptop eller stationär dator? Laptop

Mönstrat eller enfärgat. Enfärgat. Mönstrat kan vara snyggt, men det blir lätt lite för mycket.

Byxor eller kjol? Byxor. Använder typ aldrig kjol

Blus eller tröja? Tröja

Paraply eller regnkläder? Regnkläder. Jag går ofta ut med både hund och barnvagn och då vill jag inte hålla reda på ett paraply också.

Lagad mat/restaurang? Båda. Hemlagad mat är gott och det kan vara ganska kul att laga mat ibland. Men ibland är det kul att gå på restaurang också.

Av mochride - 1 juni 2011 14:54

Solen har varit framme ett tag nu så jag fick som jag ville. Hoppas det inte regnar mer nu.


Idag har vi hälsat på hos mormina föräldrar igen. När jag sa till M att vi skulle dit sa hon "va ba". Hon har haft riktigt kul här idag. De ska tapetsera om i syrrans gamla rum och pappa håller på att putsa spacklingen med sandpapper. Det tycker M är jätteintressant.


Hon har stått utanför det rummet nästan hela tiden vi varit här och tittat på morfar. Ibland har hon viftat lite med armen för att härma honom. Jag sa å henne att hon inte fick gå in eftersom det dammade, så hon stod på tröskeln och tog ett steg över och sen tillbaka igen. Och så la hon sig på mage och sträckte ut sig för att komma så långt in som möjligt. Hon har försökt härma ljudet lite också.


Att det skulle vara så här spännande trodde jag inte.


 

 


Av mochride - 1 juni 2011 11:38

Det fortsätter regna och jag är less på det nu. Jag vill ha sol igen. Eller, jag kan nöja mig med att der inte regnar.


Vi håller oss inomhus idag. Vi har stått i fönstret och tittat på dem om trimmar gräset längs med husen och M har sagt "hallå, hallå" och vinkat till dem. De varken såg eller hörde henne, men hon tyckte att det var roligt i alla fall. Hon är så söt när hon vill gå mellan fönstren och titta ut, och ännu sötare när hon vill hälsa på dem hon ser där utaför.

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Ovido - Quiz & Flashcards