Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under juli 2011

Av mochride - 28 juli 2011 20:38

har haft en väldigt trevlig kväll. Nästan direkt efter jobbet cyklade vi iväg till några kompisar som bor här i närheten. Vi är tre par som har barn och sen var det två singelkompisar som var med också. Det var jättekul att träffas så här. Jag hoppas vi kan göra om det snart, kanske med mourikkan.


Alla hade med sitt eget kött, men "värdparet" hade ordnat med sallad, potatissallad och sallad. Det var jättegott. Vi satt ute och fast det hade blivit betydligt svalare än tidigare under dagen så var det ändå ganska skönt ute.


M och A busade på ganska bra, fast inte så mycket med varandra, utan mest bredvid varandra. Men de är ju så små än. När de blir lite större kommer det säkert leka och ha kul med varandra. De är jämgamla, det är bara 5 månader som skiljer mellan dem.


De andra spelar kubb nu, men jag gick efter maten eftersom M var trött och behövde sova. Hon är inte van att somna borta så där och hade nog inte kunnat somna om jag stannat kvar. Då skulle hon ha blivit alldeles för trött och inte orkat vara vaken heller. Så nu ligger hon i sin säng och sover gott. Jag ska fixa lite här hemma om en liten stund och sen ska jag också gå och sova. Imorgon är det fredag! Så härligt med helg igen.

Av mochride - 27 juli 2011 21:50

Mon mobil har börjat stänga av sig själv. bara så där. Till och med när den är fulladdad så har den stängt av sig själv. Tänk om jag försover mig en morgon bara för att mobilen stängt av ig själv under natten. jag som börjat längta lite efter en ny mobil får i alla fall en giltig anledning till att köpa en ny.


Jag gillar min mobil men börjar ändå vara lite less på den och vill ha nåt nyare. Jag har varit lite emot touch screen men har upptäckt att det är ganska kul. Och typ alla nya mobiler har ju det nu så det går väl inte att undvika ändå.


Men jag kommer inte köpa en ny än. Jag måste ju först bestämma mig för vad jag ska ha för nåt. Och jag  hoppas att mobilen jag har inte ställer till det allt för mycket för mig,

Av mochride - 27 juli 2011 20:12

Jag har kommit på att det är ganska kul att cykla. Jag har nog aldrig varit särskilt mycket för att cykla, i alla fall inte sen jag blev vuxen. Jag tycker mycket bättre om att promenera. Ibland har vi varit lite oense om vi ska cykla eller gå. Nån gång tror jag till och med att han tog cykeln medan jag gick bredvid.


Jag brukar få upp ett ganska bra tempo när jag är ute och går. Jag tar det lite lugnare ibland också, och det är riktigt trevligt att vara ute och promenera. Den tid det tar att gå in till stan till exempel, ca 25-40 minuter beroendee hur fort man går, är en alldeles lagom promenad.


Men nu har jag alltså kommit på att det är ganska trevligt att cykla ändå. det beror väl på att jag cyklar så mycket i jobbet. Jag cyklar ca 1-1.5 timmar varje dag jag jobbar. Det är ganska bra motion.

Av mochride - 26 juli 2011 20:06

När jag skriver, spelar ingen roll om det är en uppsats eller en berättelse, så kommer jag ofta på titieln sist.  Jag vet inte vad det beror på. Jag kan ha ett arbetsnamn på uppsatsen/berättelsen bara för att kalla den nåt, men den rätta titeln kommer inte förrän jag skrivit färdigt. Och ibland kan det vara riktigt vårt att veta vad man ska kalla det. (Så kan det bara med blogginlägg också, att det kan vara så svårt att komma på en rubrik ibland)


Ttieln ska ju helst vara både tilltalande och informativ. Speciellt när det gäller böcker. Titlen, och omslaget, ska ju göra att man vill titta närmare på boken och läsa den. Detsamma gäller baksidetexten som berättar vad boken handlar om. Jag hoppas att titlarna och omslagen till mina böcker ska vara tilltalande och göra så att folk blir intresserade av vad det är för bok.


Hur viktigt är omlag och titel när du väljer bok?


Följ mig gärna med bloglovin för att följa med i hur det går för mig med mitt skrivande.

Av mochride - 26 juli 2011 19:00

Röd lilja är den avslutande delen i trädgårdstrilogin. De två första böckerna heter Blå dahlia och Svart ros. De är alla tre väldidr bra, men jag tror faktiskt att det här är den jag gillar bäst. I den här boken börjar det äntligen hända något mellan Hayley och Harper och det väntade jag på medan jag läste de andra böckerna.Nu får man också veta mer om den kvinna som hemsöker gården och det är intresant att äntligen få veta vem hon är.


När Hayley kom till Harper House var hon ensam och gravid. Roz tog sig an henne och gav henne både en bostad och ett jobb. Nu är Hayley nära vän med både Roch Stella som också bor och jobbar där. hayley har även en nära vänskap med Roz äldsta son Harper.


Hayleys känslor för Harper har ändrats, men hon tänker inte riskera både jobb och vänskap för en förälskelse. Hon har ju dessutom sin älskade lilla dotter att tänka på. Men det går inte alltid som man vill. Den kvinnliga ande som hemsöker gården visar sig allt oftare och blir mer och mer illvillig. Anden bestämmer sig för att ta över Hayleys kropp för att få som hon vill.


 

Av mochride - 26 juli 2011 17:15

Jag fick ett paket med posten idag. Det var smyckesdelarna som jag och min syster beställde i fredags. Vi ska dela upp det lite mellan och oss och sen är det bara att börja pyssla. Får se vad vi kan åstadkomma av det här. Det ska i alla fall bli kul att göra smycken igen. Det är ju roligt att ha sånt som man gjort själv.


    

Av mochride - 25 juli 2011 19:15

Måndagar brukar vara den jobbigaste dagen på veckan eftersom man är lite seg efter helgen och har hela veckan framför sig. Jag har varit lite trött idag också, men det har ändå gått bra.


Och det bästa är att vi klarat oss från regnet. Det har sett ut som det ska bli regn hela dagen. Det har blåst ganska mycket idag, och molen har legat gråa över hela himlen, för att en stund senare släppa fram solen. Sen har det blivit grått och molnigt igen.


Solen skymtar fram nu, men jag tror fortfarande på regn. Och kan det hålla sig till att regna under natten gör det inget. Då blir det en härlig luft imorgonbitti, om det inte regnar då alltså. För min del får det gärna regna lite då och då bara man inte behöver vara ute i det så mycket.


 

 

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards