Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under augusti 2011

Av mochride - 10 augusti 2011 19:52

Så fort vi kom in i augusti blev det höst. Det är mellan 5-10 grader på morgnarna så det är inte direkt nån värme. Det har regnat också, så blir så där kyligt och ruggigt som det blir av regn.


Har bytt ut kepsen mot en mössa och letat fram vantar som jag hade på mig idag. Har beställt ett nytt allväderställ till M som jag hoppas kommer på fredag. Är jätteosäker på storleken men vi ser ju hur det passar, annars skickar vi tillbaka och tar en mindre storlek. När jag går på stan på lördag ska jag nog gå på barnavdelningen och leta en  ny mössa. Till mig alltså. M behöver också en ny mössa men det är inte lika svårt att hitta.

Av mochride - 9 augusti 2011 21:58

Inledningen är viktig när man ska läsa en bok. Det är inledningen som är det första läsaren möter när den öppnar en ny bok och det som avgör om man fortsätter läsa. Inledninge ska fånga läsaren och dra med den i handlingen, helst ska man kastas in i handlinge redan i första meningen. Ibland kanske en bok inte börjar så jättespännande, men fortsätter man läsa kan det ändå visa sig att boken är riktigt bra.


Jag tänkte i alla fall bjuda på de första raderna i min bok och jag hoppas att dessa rader fångar ert intresse.


 

Av mochride - 9 augusti 2011 21:30

Jude Deveraux har mest skrivit historiska romaner och några av dem har jag läst ett par gånger och står i min bokhylla. Den här finns också i min lilla samling av Deverauxs böcker, men det utspelar sig i nutid. Den är spännande och man vill veta tiden veta hur det går.


Fiona Burkenhalter är lycklig i sin perfekta värld med sina vänner, en fästman som är advokat och sitt jobb som leksaksdesigner. Hon kaninte fatta varför hennes chef tvingar jsut henne att åka till Florida för att möta en viktig kund, Roy Hudson.


I samma ögonblick som Fiona stiger av planet förvandlas hennes liv till en katastrof. Ace Montgomery slår ner som en bomb i Fionas perfekta liv. Han är arrogant, cynisk och hård och hon ger igen på samma sätt. Till hennes stora fasa är Ace medbjuden på en tredagars båttur med Roy Hudson. Och det kan bara bli värre.


Första morgonen på båten vaknar Fiona med Roys döda kropp öer sig. Plötsligt är både Fiona och Ace misstänkta för mord och de flyr snabbt därifrån. De inser att det inte bara är polisen som är ute efter dem utan ockå en hänsynslös mördare. Deras enda hopp är att försöka samarbeta, men det är inte lätt när de knappt tål att se varandra.


 


Av mochride - 9 augusti 2011 11:26

Footloose är en film från 1984 med Kevin Bacon i huvudrollen. Han spelar Ren, som tillsammans med sin mamma lämnar Chicago för att flytta till en liten håla i Iowa. I den lilla staden är det förbjudet att dansa eller spela rockmusik.


Ren, som älskar att dansa, bestämmer sig flr att försöka ändra på det. Han sstörsta motståndare blir stadens pastor som var den som införde förbudet efter att hans son omkom i en olycka. Det blir inte bättre när Ren förälskar sig i pastorns dotter.


 

Av mochride - 8 augusti 2011 22:02

Jag har jobbat ensam idag och kommer nog göra det hela veckan, och det kan vara ganska tråkigt ibland. Men samtidigt har det varit ganska bra för jag har mycket tid till att tänka, och det har jag verkligen gjort. Jag har massor av idéer till mina romaner och jag önskar att jag kunde få det till text medan jag tänkte på det. För på jobbet kan jag ju inte skriva.


Jag har sagt det förut, men kan ingen uppfinna en maskin son omvandlar tankar till text? Ofta är det så att när jag har mest inpsiration/fantasi så har jag ingen möjlighet att skriva.

Av mochride - 8 augusti 2011 20:51

Den här filmen hyrde vi i helgen. Den var inte riktigt som jag trodde, men den var bra. den börjar som en romantisk komedi, men blir sen lite allvarligare. Både Jake Gyllenhaal och Anne Hathaway var väldigt bra i huvudrollerna.


Jamie är en player som kan charma vem som helst, och det är också anledningen till att han får sparken från elektronikedjan han jobbar på. istället tar han sig in i läkemedelsbranchen med alla trix och knep och gör så småningom succé.


Det dröje rinte länge innan han träffar Maggie. De inleder en relation, men Maggie är tydlig med att hon inte vill ha något förhållande. Hon har parkinsons och vill inte komma någon för nära.  Men Jamie blir förälskad och kämpar för att lyckas med både sin karriär och för att få  förhållandet med Maggie att fungera.


 

Av mochride - 8 augusti 2011 17:34

igår ställde vi in M:s nya säng. Den är fortfarande inte riktigt färdig för jag har inte fått dit schablonen än. Men bortsett från den så är den ju klar. Vi är kanske lite sena med att byta bort spjälsängen, men hon rör så mycket på sig när hon sover att jag varit lite rädd att hon ska ramla ur sängen.


Men det gick jättebra i natt. det var inga problem för henne att somna och hon har sovit bra hela natten. Nu kan hon ju ta sig upp i sängen själv och det verkade hon tycka var ganska kul. Det är nog trevlig för henne att slippa spjälorna och sova i en riktig säng.

Av mochride - 7 augusti 2011 19:23

När vi var och hyrde film igår hittade jag flera Disney.filmer som jag vill ha. Jag kände mig nästan lite nostalgiskt när jag såg dem. Oliver och gänger, Bernard och Bianca, Bernard och Bianca i Australien och Robin Hood var filmer som jag tyckte väldigt mycket om när jag var yngre.


Jag har en minimal Disney-samling och jag vill öka den med så många filmer jag kan, För Disbey blir man aldrig för gammal för. Och tänk när jag sen kan sitta med M och titta på alla de där filmerna som jag tyckte och fortfarande tycker så mycket om.

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards