Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under augusti 2011

Av mochride - 1 augusti 2011 20:39

  Vår nya telefon. Visst är den fin? :)

Av mochride - 1 augusti 2011 17:00

Nu är vi tillbaka efter en härlig och nästintill datafri helg i sambons morföräldrars sommarstuga. Vi har haft det jättebra med god mat och trevligt sällskap. K:s moster fyllde 50 så vi har bland annat  firat henne.


K och hans bror har fiskat och de fick ganska mycket fisk. Jag och M har upptäckt den närmaste omgivningen runt stugan, och favoritsysselsättningen var att gunga i gungstolen (mamma fick inte vara med och gunga, det skulle hon göra själv, Ibland var hon snäll och gungade leksaker också), och att klättra upp och ner för trappen. Det sistnämnda blev hon aldrig less på. Upp och ner, upp och ner skulle vi. eller hon skulle, jag satt ungefär mitt trappen så att jag kunde hjälpa henne upp och ner. Hon pekade ut en plats åt mig att sitta på och sen var det bara att sitta där.


Det har varit så härligt att vara i sommarstugan i några dagar. det är så lugnt och vackert där och vi skulle gärna stanna några dagar till. Men eftersom vi jobbar går det ju inte. Jag hoppas att vi hinner dit åtminstone en gång till, för det kan vara sista sommaren. Jag längtar redan tillbaka dit.


K tgog så fina bilder på andra sidan sjön när de var och fiskade. Jag tog en del bilder också i närheten av stugan.


 

   

 


  Avslutar med världens finaste lilla tjej som hade såå roligt i helgen

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Ovido - Quiz & Flashcards