Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under september 2011

Av mochride - 18 september 2011 09:45

Magikerns saga är en serie på 8 delar som är skriven av Maggie Furey. Jag tycker mycket om de här böckerna, men de första delarna i serien är bättre än de senare. Jag kom att tänka på de här böckerna för några dagar sedan när jag var in i en bokaffär och letade en födelsedagspresent till pappa. Just då kunde jag inte komma på varken vad författaren eller böckerna hette, men jag mindes det för en stund sen. Det är lite lustigt hur man ibland kan glömma böcker som man tycker om och sen plötsligt komma ihåg dem och minnas hur bra de var. Nästa gång jag går till biblioteket ska jag låna dem.


Böckerna handlar om Aurian, en ung kvinna som tillhör magikernas släkte. Hon förs till staden Nexus där hon ska lära sig de olika magiska konsterna. Miathan, magikernas ledare, har planer för Aurian, men hon drar sig undan honom och får vänner bland människorna. En av dem ör Forral, kapten för vaktstyrkan. Han lär henne stridandet konst. 


Aurian blir förälskad i Forral och övertygar honom om att det inte gör något att de hör till olika släkten. Deras kärlek är stark och snart blir Aurian gravid. När Miathan upptäcker detta blir han rasande, han vill själv ha Aurian som maka och undergiven tjänare.


Under striden som följer använder Miathan en av Maktens reliker och väcker onda makter till liv. Aurian tvingas fly för sitt liv och inser att hon måste finna de övriga Maktens reliker för att rädda världen från Miathans galenskap.


 

Klicka gärna här innan du går


Av mochride - 17 september 2011 17:30

Det är egentligen otroligt hur mycket man hinner drömma på en halvtimme. Jag la mig för att vila en stund, en halvtimme ungefär, och hann drömma att vi var i en stuga nånstans där en del konstiga saker hände. Jag hann även drömma om förlaget och hemsidan. Jag har ju i huvudet hur allt ska se ut och det blir bara tydligare i drömmarna. Så egentligen borde jag göra verklighet av det. Då behöver jag inte bara drömma om det.

Dop

Av mochride - 17 september 2011 16:10

Det är en vacker höstdag idag och vi har varit på dop. K:s kompis döpte sin lilla flicka. Hon var jättesöt i dopklänningen och höll sig ganska lugn. Efteråt var hon lite trött, men vem skulle inte bli det efter en sån upplevelse. 


Vi kände inte så många men det var ändå kul att vara där. Det var ett fint dop. M var hemma och sov, men om hon hade varit med skulle hon säkert haft roligt med de andra barnen. Det fanns ett lekrum med en rutchkana och lite leksaker där de var och busade.

Av mochride - 17 september 2011 11:30

 

 

Av mochride - 17 september 2011 09:15

Remy är hustru till den rika och kriminella Pinkie Duvall. Hans ser henne sin ägodel och hon bevakas lika mycket som hans övriga ägodelar. Hon står i djup skuld till honom då han fann henne somliten flicka och tog hand om henne. Men det enda som får henne att stanna är rädsla. För han kommer straffa hennes yngre syster om hon flyr. Hon har försökt fly en gång och minnet av avd som hände då får henne fortfarande att må illa.


Burke Basil hatar Pinkie Duvall. Burkes kollega dödades på order a Pinkie när polisen var nära att avslöja en av hans knarkleveranser. Burkes liv faller samman efter rättegången som friar Pinkies män. Inget av det han trott på eller kämpat för är har något värde när män som Pinkie går fria.


Han bevakar Pinkie och upptäcker att hans svaga punkt är Remy. Hämnden mot honom blir att kidnappa Remy. Men det går inte som han tänkt. Remy är inte längre något värt nu när en annan man har förstört henne. Mordkkontrakt på Burke och Remy sprids i den undre världen och de har bara varandra att ty sig till. Alla andra vill döda dem.


 

Av mochride - 16 september 2011 17:12

Den här filmen gillar jag. Den är bra och och spännande. Men jag vet inte riktigt vad jag tycker om slutet. Man förstår ju att det är på väg dit, samtidigt tycker jag att det blir lite för mycket på nåt sätt.


Av mochride - 16 september 2011 13:50

Träffade I och åt lunch på stan idag. Vi går nästan alltid ut och fikar eller äter lunch/middag när vi träffas men det är kul i alla fall. Det var kul att träffa henne igen och yngsta sonen som också var med var så söt. M skulle ha tyckt om att vara med och busa lite med honom, men hon var hemma och sov.


Vi var på Allstar och det var kul för jag har inte varit där förut. Det var fint inrett och maten var god. Till efterrät åt vi en god päronpaj. Efter maten gick vi en liten sväng på stan och jag köpte en doppresent till imorgon.


Bloggriket

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards