Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under september 2011

Av mochride - 15 september 2011 20:32

Vår lilla nymfparakit börjar göra sig hemmastadd. Den verkar trivas bra hos oss. Varje gång den låter säger M "pip pip". Hon tycker den är så intressant. När vi kommer hem från förskolan springer hon till buren för att titta på den. 


Den tycker om att sitta på K:s axel och kan sitta där i 1-1,5 timmar innan den flyger iväg. Idag har den även tagit en liten promenad på golvet och den var så söt när den sakta men lite nyfiket tog sig fram.


 

   

 

Av mochride - 15 september 2011 10:13

Jag har ju berättat att jag tänker på engelska när jag skriver mina berättelser. Många av mina dikter finns i både en engelsk och en svensk version. Jag har först skrivit på engelska och sen gjort om den till svenska.


För mig blir det liksom naturligt att tänka på engelska när jag skriver mina dikter, men också när jag skriver berättelserna. Jag vet inte vad det beror på. Kanske är men för påverkad av all musik man lyssnar på och alla filmer och tv-serier man ser på som är på engelska. På nåt sätt låter det bättre på engelska. Varför är det så?


Klicka gärna här innan du går

Av mochride - 14 september 2011 21:36

Här är det nya introt till Two and a halft men. Med Ashton Kutcher istälet för Charlie Sheen. Jag tycker det känns lite konstigt att inte Charlie är med längre. Jag tror inte att det blir lika bra utan honom och tycker att de skulle ha lagt ner serien istället.


Av mochride - 14 september 2011 18:01

Jag har lite svårt för att göra en sak i taget. När jag sitter och kollar internet till exempel har jag flera flikar uppe och kollar flera olika sidor samtidigt. Det tar ju så lång tid att kolla en sida i taget och så är det lite tråkigt också.


När jag har stickat eller virkat har jag alltid suttit framför tvn. Jag läser nästan alltid framför tvn och ser på tv samtidigt som jag följer med i bokens handling. Jag läser också ofta medan jag lagar mat. Ibland kollar jag datorn samtidigt som jag lagar mat och det händer att jag även diskar medan jag lagar mat.


Ibland är det tråkigt att göra en sak i taget. Ibland fungerar det inte alls att göra mer än en sak i taget och andra gånger går det jättebra.

Av mochride - 14 september 2011 11:32

Att jag  vill flytta är ju ingen hemlighet, det har jag skrivit om ett par gånger nu. Och igår blev min längtan att flytta ännu större. Jag hittade en lägenhet på 5 rum och kök som jag skulle vilja ha. En femma är egentligen alldeles för stort för oss, men jag tror att vi skulle kunna lösa det ganska bra.


Jag tyckte om lägenheten, den var fin både invändigt och utvändigt med en liten tomt  på både framsidan och baksidan. Det var fina tapeter och fina luckor i köket, och köket var ganksa stort. Jag fick direkt idéer om hur det skulle kunna se ut om vi bodde där. Jag skulle till exempel vilja ta bort lite av en vägg så att man öppnar upp mellan vardagsrummet och sovrummet som var bredvis och göra ett litet biliotek där.

Ett av sovrummen på övervåningen kan bli gästrum och så får M ett eget rum.


Det är roligt att fantisera så här, men samtidigt är det ju ganksa meningslöst. För vi kommer inte köpa dne lägenheten. I alla fall inte nu. Men det är inte så dyrt att köpa femmor här, i alla fall inte på det här området, eftersom de inte är så eftertraktade. Men boende kostnaden skulle öka ganska mycket. Kan vi inte få vinna en massa pengar eller nåt och köpa nåt och inreda och göra om som vi vill? Vi får väl börja med att leta en lite större lägenhet än det vi har nu, men som ligger på ungefär samma boende kostnad och sen se var vi hamnar.


Glöm inte att göra ett besök i Bloggriket

Av mochride - 13 september 2011 16:36

 

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Ovido - Quiz & Flashcards