Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under september 2011

Av mochride - 5 september 2011 11:48

Ikväll ska vi gå på bio. Vi ska se Jägarna 2. Äntligen har det kommit en uppföljare till den. Den hade Norrlandspremiär i fredags och jag tror att den skulle ha premiär i övriga delar av landet nästa fredag. Den verkar väldigt spännande och bra så det ska bli kul att se den.



Få fler besökare till din blogg

Av mochride - 5 september 2011 09:45

 

 

 

Av mochride - 4 september 2011 20:21

Nu har Idol 2011 börjat. Jag tycker det är uttjatat nu. Det har hållit på i så många år nu. Fast av nån anledning så tycker jag inte det om American Idol, i alla fall inte lika mycket. Men jag vet inte, de kanske är så att de är bättre i USA. Jag kommer i alla fall inte titta på Idol i år. Jag orkar faktiskt inte engagera mig i det längre. Kommer ni titta på det?


Klicka gärna här

Av mochride - 4 september 2011 15:15

Nu är det bara några dagar kvar innan jag ska tatuera mig och jag är nervös. Det kommer göra så ont! Men det kommer också bli jättesnyggt. Syrran får följa med som moraliskt stöd och hålla mig i handen. :) Det kommer säkert gå bra. Det finns ju andra motiv som jag också skulle vilja tatuera, men vi får se hur det går med det. Jag ska börja med den här och så får vi se om jag vill göra nån fler efter det.

Av mochride - 4 september 2011 12:33

Det är lite halvtråkigt väder, men det struntar M i. Honhar roligt i alla fall. Syrran kom och hämtade oss igår och så åkte vi hem till våra föräldrar. Jag sa till M att syrran snart skulle komma och hämta oss och när hon ringde på dörren ropade M hennes namn och skyndade sig dit.


När vi på källen skulle åka och köpa lite godis fick M följa med. Hon såg hur syrran försvann runt husknuten för att kolla om den andra dörren var låst och ropade efter henen och skulle följa efter för att se var hon tog vägen. Sen när hon kom tillbaka och satte sig i bilen höll M på att ramla ur bilbarnstolen för hon vred så mycket på sig för att kunna se henne. Och så tyckte hon att hennes docka skulle sitta framme hos syrran och hålla henne sällskap medan hon körde. Det var också syrran som skulel lägga henne igår käll. Hon är riktigt populär ibland, min syster.Henens hund också för den fick både godnattkramar och en puss, och det fick även vår hund. 


Idag har vi hjälpr mormor att plocka in äpplen och att plocka undan lite från altanen och burit in det i garaget. M tycker ju att det är jätteroligt att hjälpa till. Hade hon varit lite äldre och lite större hade hon kunnat göra lite mer för det är en del som hon inte klarar av eftersom hon är så liten men som hon gärna skulle vilja göra.


Hon hittar på bus nästan hela tiden och lurar oss att skratta på ett eller annat sätt. Som igår när hon sköt runt sin lilla stol och stängde in sig i vardagsrummet. När jag gick dit för att kolla till henne satt hon i stolen och skulle lägga sitt pussel. När hon såg mig började hon skratta så mycket att hon höll på att ramla ur stolen.  Det blir tittut-lekar bakom gardinen och lite sång med applåder, och en massa annat. Och så bäddar hon ner sina dockor och tycker så synd om dem för de är så trötta. Vilken härlig unge vi har!

Av mochride - 3 september 2011 20:38

Har inte gjort så mycket idag men ändå har dagen gått ganska fort. Nu sitter jag och läser bloggar och kollar runt lite på internet samtidigt som jag slötittar på A cinderella story. Det fanns inte så mycket annat att se, men jag gillar den.


Av mochride - 2 september 2011 20:34

Jag känner mig så rastlös. Jag vill skriva men huvudet känns helt tomt. Jag vill pyssla med något men har ingen inspiration. Det hade varit trevligt att sätta mig med en stickning eller en virkning, men jag har inget påbörjat. har inget att läsa eftersom jag läst allt femtioelva gånger redan.  Och så vill jag inte göra någonting alls. Det blir väl att sätta sig i soffan och slötitta på tv en stund. Vill se någon bra film, en sån där film då man tänker "så bra den är!". Men det verkar inte vara nåt sånt på tv just nu.

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards