Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under september 2011

Av mochride - 2 september 2011 16:41

På  slaget tolv är en spännande bok som innehåller romantik, humor, spänning och kampen mot klockan.den här boken tycker jag att ni ska läsa, och så klart de andra böckerna jag skrivit om.


Phoebe MacNamara är den främste gisslanförhandlaren i Savannah. Hon har personlig erfarenhet av gisslandraman; när hon var 12 år blev hon tillsammans med sin lillebror och mamma gisslan och terroriserades i flera timmar. Efter det bestämde hon sig för att bli gisslanförhandlare och hjälpa andra.


Hon vet precis när hon ska ge efter och när hon ska ingripa. Hon får bra träning hemma med sin sjuåriga dotter och sin mamma som inte vågat lämna huset på 20 år. Men en så kompetent kvinna som Phoebe är inte alltid populär bland sina manliga kollegor och hon får vara på sin vakt. Det gör att hon håller män som vill uppvakta henne på avstånd. Men en man, Duncan Swift, som vill lära känna henne bättre ger inte upp och försöker komma henne närmare. Hon släpper mer eller mindre motvilligt in honom i sitt liv.


En dag råkar Phoebe ut för ett brutalt överfall på polishuset och kort därefter får hon hotfulla meddelanden på tröskeln till sin egen ytterdörr. ibland hör hon en vissling utanför fönstret och det är alltid samama melodi. betyder melodin något speciellt? Och vem är det som vill henne illa? Kan det vara en kollea? Med Duncans hjälp försöker hont a reda på vem den anonyma plågoanden är och de har inte så mycket tid på sig.


 



Av mochride - 1 september 2011 21:54

Ikväll har vi tittat på den andra säsongen av Solsidan. Jag tycker den här serien är så bra, och det bästa är att vi gillar den båda två. Vi har väldigt olika smak när det gäller tv-program och filmer. Vi har sett de tre första avsnitten ikväll och det får väl bli ett litet Solsidan-marataon igen då vi ser de andra avsnitten. Läste att det ska bli tre säsonger till. Det tycker vi båda är jättebra. Det är bara att hoppas att de är lika bra som de första två.


Poppade lite popcorn i en panna att äta till, och jag lyckades ovanligt bra. Jag tycker det är godast med micropopcorn. Det blir inte lika bra när man poppar i panna. Men de senaste två gångerna har jag lyckats väldigt bra med att poppa i panna så jag kanske fortsätter med det.


Jag inte låta bli att tänka på när vi var små och skulle poppa popcorn med farmor. Vi ville se när det poppade så vi lyfte på locket. Det blev popcorn i hela köket. Kryddade med lite grillkrydda. Förut trodde jag inte att det passade på popcorn, men det gör det och nu kan jag nästan inte äta popcorn utan grillkrydda. har ni provat det?


 

Av mochride - 1 september 2011 15:10

Igår såg jag Save the last dance på tv. Jag gillar ju dansfilmer och det här är en favorit. Det är länge sen jag såg den, men den var lika bra som jag minns. Det är en bra film som berör.


Sara har stora drömmar, hon vill bli en balettdansös i världsklass. Men när hennes mamma plötsligt dör slutar hon dansa och tvingas flytta till sin pappa i Chicago. Som en vit flicka i ett övervägande svart område kännes sig Sara utanför. Men hon blir kompis med Chenille och hennes bror Derek.


Sara försöker förtränga det som hänt och vill inte prata om sin mamma eller om dansen. Men tillsammans med Derek återupptäcker hon hur roligt det är att dansa. Han lär henne dansa hip hop och dansen för dem närmare varandra. De blir tillsammans, men deras förhållande prövas av motståndet från familj coh vänner.


Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Ovido - Quiz & Flashcards