Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under oktober 2011

Av mochride - 31 oktober 2011 21:58

Blev jätteglad när vi var på biblioteket idag och upptäckte att de har filmen Tomorrow when the war began. Filmen är baserad på böckerna i Imorgon när kriget kom serien som är skriven av John Marsden. Jag har skrivit om böckerna här. Jag tycker jättemycket om de böckerna och blev glatt överraskad när jag fick veta att det kommit en film. Nu har jag äntligen sett den och jag måste säga att det är en väldigt bra filmatisering av boken. Jag ska köpa en här filmen, och jag har många gånger funderat på att köpa böckerna också. Läs böckerna och se filmen! Längtar redan efter uppföljare!


Av mochride - 30 oktober 2011 19:26

Jag köper nästan aldrig filmer nu för tiden, och ändå är det så många jag vill ha. Jag har nästan glömt vilka jag vill ha, men nu har jag i alla fall beställt några av dem från cdon.com. Fyra filmer blev; Patrioten, National Treasure, Step up 2: The streets och 17 Again, som jag hoppas att jag får till veckan. Ska försöka komma ihåg vilka jag mer vill ha och beställa dem så småningom också.


Gör ett besök i Bloggriket


Av mochride - 30 oktober 2011 12:23

Det gjorde inte jag. Fast jag både sett reklam om det på tv och läst om det i tidningen, så glömde jag ändå bort det. Det var först när jag tittade på klockan på datorn för en timme sen som jag kom på att man ju skulle ställa tillbaka klockan. Nu är det gjort i alla fall, fast vi harinte ställt om alla klockor än. Ska göra det snart. Det blir alltid likadant varje gång klockan ska ställas om.

Av mochride - 30 oktober 2011 09:45

Percy Jackson och kampen om åskviggen är en lite smårolig och lite lagom spännande film. Filmen är baserad på den fösrta boken av fem om Percy Jackson som är skrivna av Rick Riordan. Jag har inte läst böckerna, så jag kan inte jämföra dem med filmen, men jag tycker i alla fall att filmen är bra. Jag tror att jag ska läsa böckerna också.


Percy Jackson håller på att bli utkastad från skolan, men just nu är det hans minsta bekymmer. Han får veta att han är en halvgud, son till Poseidon, och hela hans liv vänds supp och ner. Zeus åskvigg har blivit stulen och gudarna tror att det är Percy som tagit den. Om den inte återlämnas i tid blir det krig melland gudarna och människorna kommer att drabbas.  Tillsammans med sina vänner måste Percy försöka hitta åskviggen och ta reda på vem som är den skyldige.


Av mochride - 29 oktober 2011 20:53

Idag har M druckit "äppeljus" och sagt "fajmo" för första gången.


Vi bjöd bort oss på middag ikväll. Vi gick förbi svärmor på väg till affären och frågade om vi fick bjuda henne på middag hemma hos henne. Sen gick vi och handlade det vi skulle äta, lagade maten hos henne och åt. Fläskfilé och potatisgratäng blev det och det var jättegott. Det var ett tag sen vi åt det. Hon bjöd på glass till efterrätt och det tyckte M var gott.


När det var dags att gå hem och sova ville M att "fajmo" skulle klä på henne. Hon sa det flera gånger och det var så roligt att höra för oss allihop för det var första gången hon sa det.


  Ta reda på vem som regerar i Bloggriket och rösta på mig :)

Av mochride - 29 oktober 2011 12:14

Nu har jag skrivit klart mitt manus, min bok. Bara några detaljer som ska fixas och sen ska jag skicka in den till ett förlag. Så håll tummarna för mig nu!  Som vanligt känns det lite nervöst att läppa iväg sin text för man vet u aldrig hur den blir mottagen. Men jag hoppas att de tycker om den och vill ge ut den.


Jag kommer i första hand att skicka in min bok till ett etablerat förlag, men jag kan ändå inte släppa tankarna på att publicera själv. Det skulle vara båe roligt och spännande att gör det själv, men också väldigt mycket jobb. Och mycket planering innan det blir av. Jag ska fortsätta fundera medan jag väntar på att höra vad förlagen tycker.


Bloggriket

Av mochride - 27 oktober 2011 18:50

M har börjat säga mamma igen. Det känns faktiskt väldigt bra att höra det. Hon har haft en period nu då hon inte sagt mamma alls, men nu gör hon det igen.


efter middagen sprang hon runt i lägenheten och sa natt natt till mig och pappa, hunden, fågeln och mjukisdjuren. Sen drog hon iväg med mig till sorummet för att bädda ner mig i sängen. K hade hon redan bäddat ner. Hon pysslade om oss lite och sa natt natt igen. Mitt i allt nattande blev det lite kittlande också, det är härligt att höra henne skratta så där. Nu är hon i städartagen. Hon går runt med en tvättlapp och dammtorkar och gör fint. Härliga unge. Underbar och älskad är du.

Av mochride - 27 oktober 2011 13:05

Jag vill nog lite för mycket när det gäller mitt skrivande och mina böcker. Jag vill att de ska översättas till en mängd olika språk och bli populära i flera olika länder.  Jag tänker i bilder och som film när jag kommer på vad som ska hända och skriver det. Jag fantiserar om att de blir film, vi kan väl låtsas att nån i USA kommer på den genialiska idéen att göra film av mina böcker. Jag vet precis vem som skulle ha den manliga huvudrollen i bok nummer 2 i så fall.


Jag vill att mina böcker ska bli översatta till en massa olika språk och att de ska bli populära världen över. Drömma och hoppas kan man ju, men det är nog bäst att vara realistisk. Mina böcker har ju inte ens publicerats än, och jag får nog vara glad om någon överhuvudtaget vill läsa dem.

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards