Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under oktober 2011

Av mochride - 2 oktober 2011 16:09

För ett tag sen skrev jag att jag hade kommit på en spännande inledning men att jag inte hade någon handling till. Jag har fortfarande inte kommit på någon handling. Det är nästan lite irriterande för jag vill verkligen skriva vidare på inledningen och komma på något väldigt bra som fortsättning.


Det har tagit stopp. Jag kan inte komma på något mer. Några idéer har jag i och för sig haft, men inget som blir bra. Det låter någorlunda bra när jag kommer på det, men sen när jag tänker mer på det blir det och försöker utveckla det blir det inte alls bra. FaSt det är ju ingen brådska. Det lossnar säkert så småningom. Jag har ju två andra berättelser att skriva på också och förshoppningsvis kan jag skriva färdigt dem istället.

Av mochride - 2 oktober 2011 12:25

M fyller ju snart år och jag skulle vilja göra en riktigt fin tårta. Har googlat lite på barntårtor och det finns ju hur myckte som helst. Tårtor kan verkligen vara konstverk. De som kan gör verkligen snygga tårtor!


Jag vill också kunna baka så där fina tårtor och cupcakes. Man kanske skulle gå en kurs eller nåt. Jag har i alla fall en idé om hur jag vill att tårtan ska se ut, om jag kan få den lika snygg som den är i huvudet är en annan sak.

Om ni har några tips på fina tårtor som är lätta att göra får ni gärna tipsa om mig det.

Av mochride - 1 oktober 2011 15:30

För någon dag sen såg vi Thor. Vi var båda överrens om att den var väldigt bra, men den var inte som jag hade trott att den skulle vara, och K tyckte att den var bättre än han hade trott. Men man kan kanske diskutera valet av skådespelare tlll vissa roller.


Den är nog en film som vi kommer köpa så småningom. Och kanske skulle man ta och läsa  på lite och friska upp sina kunskaper i den nordiska mytologin.


Av mochride - 1 oktober 2011 14:00

K påstår att han aldrig sett Trolltyg i tomteskogen. Hur har kunnat missa det? jag trodde att "alla" födda på 80-talet och tidigare hade sett den. Det är ju en smärre katastrof ju. Såg inte luleborna på Trolltyg i tomteskogen? Bambi påstår han att han inte heller har sett. Det är illa. 


Han säger också att vissa ord som vi använder hade han inte hört innan han träffade mig. Ord som bås, stri, muk/mukas(mjuk/mjukas) och tap kanske inte använts i Luleå i och för sig. Det kanske hör till den västerbottniska norrländskan. Eller så är det till och med ännu mer lokalt än så och kommer från bondskan här. Jag vet inte. He är i alla fall ett typiskt norrländskt ord som vi båda använder.

Nån av mina läsare som vet vad de här orden betyder?


Gör ett besök i Bloggriket innan du går

Av mochride - 1 oktober 2011 12:58

Det är redan oktober och månaden inleddes med -1,5 grader och lite frost på gräset. Det har säkert varit lite kallare under natten. Det blev en härlig med lite småkylig promenad med hunden på morgonen. Solen värmer fortfarande och nu är det lite varmare ute. Och det är så fint med alla gula löv och fina färger. Men det jag tycker bäst om med oktober är att M fyller år, bara några veckor kvar.


 



Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Ovido - Quiz & Flashcards