Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under november 2011

Av mochride - 30 november 2011 22:48

Har varit jättesugen på choklad hela kvällen. Orkade inte fara och köpa nåt och orkade inte heller göra chokladbollar, så nödlösningen fick bli chokladpudding. Vispade ihop chokladpuddingen och ställde in den i kylskåpet, och lyckades faktiskt glömma bort den. Nu har jag tagit fram den och avslutar alltså kvällen med chokladpudding. Och gott är det.


 

Av mochride - 30 november 2011 11:04

M:s favoritleksaker är hennes dockor och duplolegot. Två av dockorna hade jag när jag var lite och den tredje fick hon av sin farmor i julklapp. Jag tror det är den hon tycker bäst om. Hon kallar den Emma, och en av de andra dockorna kallar hon Alice efter favoritboken. Jag tycker det är så sött att hon gett namn, och de namnen är ju så fina också.


Hon har komit på ett bra sätt att kombinera sitt intresse för dockorna och legot. Hon häller ut alla algobitar på golvet och sen bäddar hon ner dockan (ibland även mjukisdjur) i lådan. Sen kan sätta sig och leka lite med legot, men ibland blir det liggande på golvet och så tar hon hand om dockan istället.


 

klicka gärna här

Av mochride - 29 november 2011 21:51

Jag fick ett il igår och kände mig jätteinspirerad att skriva. Jag tog fram blocket och pennan och började skriva, och det tog helt stopp. Inspirationen jag känt bara sekunder innan var helt borta. Jag lyckades väl få ihop 10-15 rader eller nåt, men det blev inget bra. Fast det är ju bättre att skriva lite än inget alls. Jag vill ju skriva, men det kommer inget. Och har jag en jättebra idé i huvudet orkar jag oftast ändå inte skriva ner den...


Jag skyller på hostan. Man blir faktiskt väldigt slut och omotiverad av att hosta som jag gör. Det blev bättre med den nya hostmedicinen - i 2-3 dagar, nu är värre igen. Jag som tyckte att det var ganska trevligt att hosta utan att spy. Har börjat bli snuvig också och har lite mer ont i halsen. Jag måste kontakta vårdcentralen igen och se om jag kan få nån undersökning och kanske mer medicin. Jag är jätteless på det här nu, har hostat i 2 veckor och det vill inte ge med sig.



Ni kan väl muntra upp mig lite genom att ge mig lite bloggtips. Det är kul att hitta nya bloggar och kanske kan jag få tillbaka lite inspiration. Ni kan få en länk för besväret.   

Av mochride - 29 november 2011 14:13

Det snöade lite igen för några dagar sen, och än så länge ligger snön kvar. Det har varit ganska kallt de senaste dagarna och idag är 12 minusgrader. Det känns kallt, men det kommer ju säkerr bli dubbelt så kallt och säkert kallare än så senare i vinter. Det är bara för att man inte vant sig än.


Det är i alla fall trevligt att se lite snö igen även om det inte är så mycket. Jag hoppas att den snö som finns får vara kvar och att det kommer några centimeter till i alla fall så att marken blir vit och fin. En decimeter eller två med snö är ganska lagom tycker jag, så så mycket mer än det behöver det inte komma. Det har varit väldigt mycket snö de senaste vintrarna, men då har det varit kallare och så har snön kommit tidigare. Eftersom det verkar bli en mild vinter i år så kanske det inte kommer så mycket snö. Det skulle i och för sig vara ganska bra.



  

Av mochride - 28 november 2011 15:56

Nu är den tredje halsduken färdig. När jag gjorde de andra två stickade jag rätstickning. Nu gjorde jag mosstickning istället, det kan ju vara kul att variera sig lite. Det här garnet skiljer sig från de andra också eftersom det är blått med lite glitter i. Jag tycker den blev fin och jag hoppas att mamma kommer tycka om den. 


 

Här och här kan ni se de andra halsdukarna som jag har stickat.

Rösta på mig här


Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards