Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under november 2011

Av mochride - 23 november 2011 13:30

Igår var det 10 minusgrader och lite snö, idag är det nollgradigt och snön är borta. Känns tråkigt, speciellt som det snart är första advemt. Hur nu det fick till. Tiden har gått så fort de senaste månaderna och det är snart jul. Har fortfarande en massa julklappar att fixa, men jag har någorlunda koll på vad folk ska få, och det är ju en fördel. Det blir svårare och svårare att veta dels vad man vill ha själv men också vad man ska ge andra. Hur som helst så hoppas jag i alla fall att det kommer lite mer snö snart, och att den får ligga kvar, för det ska vara vitt till jul.

Av mochride - 22 november 2011 14:03

The Holiday är en jättemysig film med Kate Winsket, Cameron Diaz, Jude Law och Jack Black i huvudrollerna.

Filmen handlar om den amerikanska Amanda (Cameron) och den engelska Iris (Kate) som båda blivit brända av kärleken och bestämmer sig för att komma bort över jul och nyår. De besöker båda en husbytarsajt på internet och bestömmer sig för att byta bostad med varandra. Kate, en småtadstjej med ett gulligt litet hus på landet, flyttar in i Amandas lägenhet i Los Angeles.


De byter liv med varandra och lär känna nya trevliga människor. De lämnar sina kärleksbekymmer bakom sig och mötre nya i de män de träffar i de nya länderna.



Av mochride - 21 november 2011 21:57

För ett tag sen såg jag ett tips om tidningen Skriva på ett forum här på internet. Gick in på deras hemsida och kikade runt lite. Bestäme mig för att prova en provprenumeration på 3 nummer och idag höll jag det allra första numret av tidningen i min hand. Och det är jag väldigt glad över. Blev inspirerad bara av att titta i tidningen och jag har redan bestämt mig för att fortsätta prenumerationen när jag fått mina tre nummer. Det är en underbar tidning för alla som skriver och har författardrömmar.


 

Av mochride - 21 november 2011 13:07

Det snöade lite igår. Äntligen. Det kom inte så mycket, men det har snöat i alla fall. Kanske finns det hopp om en vit jul i alla fall. Jag är ju inte särskilt förtjust i vinter och snö, men till jul ska det vara snö. Och det är faktiskt roligare med lite snö, än det gråa och trista som det blir utan snö.


Det hann tina lite och sen frysa på igen så det är inte lika vitt ute som det var igår kväll. Och fast det är lite snö i gräset set det fortfarande ganska grönt ut. Det är mest på gångvägarna/bilvägarna som man ser att det snöat. Solen skiner så fint idag också. Det är nästan så att jag vill ut på en långpromenad men orkar jag inte. Jag mår bättre idag, men hostan gör mig fortfarande ganska slut.




   

Klicka gärna här

Av mochride - 20 november 2011 19:35

M följde med K på kvällspromenaden med hunden, men hon tyckte inte att hunden skulle följa med. Han skulle stanna hemma och så skulle hon och pappa gå ut. Men det är ju lite svårt att gå ut med hunden om inte hunden är med, så han fick följa med i alla fall.


Innan de gick ut ropade K att jag skulle komma och titta på M. När man får ta såna här bilder på sin gullunge, då glömmer man bort att man är sjuk för en stund. En underbar bild på vårt lilla bus.


 

Av mochride - 20 november 2011 17:03

Jag är så less på den här hostan nu. Ingen som vill hosta tills de spyr istället för mig? Nej, trodde inte det heller. Det är faktiskt lite bättre. Jag har hostat nästan hela dagen idag, men jag har inte spytt så mycket. Det är ju bra. jag har sovit på soffan de senaste nätterna för att inte störa resten av familjen så mycket och för att få komma upp med huvudet ordentligt.


K och M har klarat sig så här långt och det är verkligen tur. M hostar lite, men annars mor hon bra.  Jag hoppas verkligen att de slipper få det här, för det är inte roligt. Jag har haft det så här sen i onsdags och nu först är det något bättre. Jag hoppas jag får sova lite bättre i natt och att hostan är ännu lite bättre till imorgon.


Ni kan väl muntra upp mig lite genom att klicka här eller tipsa om en bra bok, film eller blogg.

Av mochride - 18 november 2011 22:19

17 Again är en filmerna jag beställde för ett tag sen, de andra har jag redan skrivit om. Jag tycker det är en bra film och den är ganska rolig. "En sån där varm och mysig film", det håller jag med om. Början påminner lite om High School Musical, men de är ju de filmerna som Zac Efron är mest känd för.


37-åriga Mike är missnöjd med sitt liv. Han har separerat från sin fru och har dålig kontakt med sina barn. Han önskar att han var tillbaka i high school då livet såg annorlunda ut och han var en av de populära killarna. Plötsligt får han den chansen. En dag vaknar upp och är 17 år igen. Han är åter skolans basketstjärna och populär bland tjejerna. Och så går han i samma klass som sina egna barn.... Det ger honom möjligheten att lära känna sina barn och han får tid att tänka över sitt liv och de val han gjort.


Av mochride - 18 november 2011 13:58

Jag vet inte vem som blev gladast när jag kom . hem med de här ritplattorna. Kanske var de lika gladda båda två. För mig och K är det lite nostalgi med såna här ritplattor, vi hade båda två såna när vi var små. M tycker om att rita så det här var väldigt uppskattat från hennes sida. och eftersom det är två stycken kan vi rita på en var.


Oftast vill hon väl att pappa ska rita med henne, han är mycket bättre på det än jag. Det var ett bra köp för hans del också för han har fått tillbaka lusten att teckna och göra serier. Och det är jättekul för han är duktig. Jag har läst några serier som han gjorde när han var liten och de är riktigt bra.


 

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards