Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under november 2011

Av mochride - 17 november 2011 22:19

Jag är redan less på att vara förkyld. Är jättetrött på förmiddagarna, men framemot kvällen känns det ganksa bra. Om det inte vore för den extremt jobbiga hostan så skulle jag inte bli så slut, det är jobbigt att hosta med hela kroppen. och utan hostan skulle jag inte ha ont i halsen heller.


Men det finns nånting bra mitt i allt "elände", och det är att jag har tänkt, fudnerat och fantiserat lite extra mycket de här dagarna. Hjärnan går på högvarv och jag har kommit på en del till bok nummer 2 som kanske kommer få en uppföljare. Får se hur det går med det. Och så börjar jag kanske komma nån vart med min inledning. Jag har ju en jättebra inledming, men inget mer. Kanske kommer bli något nu. Och så vill jag ju jättegärna bli färdig med bok numer 3. Jag har redan försökt skriva den 2-3 gånger, men det blir inte riktigt som jag vill. Jag hoppas att jag ska få ordning på det nu.


Jag har ganska mycket på gång när det gäller mina bokprojekt. Och hur gärna jag än vill starta ett eget förlag och/eller publicera själv så har jag inte möjlighet till det just nu. Så jag kommer skicka in till förlag i första hand och jag hoppas verkligen att någon ska få upp ögonen för det jag skriver och tycka att det är värt att publicera. Håller tummarna och hoppas på det bästa,


Klicka gärna här

Av mochride - 16 november 2011 20:59

Jag har, inte helt oväntat, blivit förkyld. Jag är inte jätteförkyld än, men det kommer nog. Blir mer och mer snorig och klarar mig just så pass från att ha feber. Men jag har fått den där hostar-tills-jag-spyr hostan igen. Den verkar vara återkommande under mina förkylningar nu för tiden. Jag som fortfarande inte blivit av med min rethosta än.... Måste bli bättre på att ta hostmedicin. Ska skärpa mig med den här gången. Kan ge både K och M något roligt att titta på för jag hurvas och grimaserar alltid när jag tar hostmedicin. Hoppas i alla fall att det inte blir så mycket värre, det är nog jobbigt ändå. Har knappt gjort nåt på hela dagen, mest legat i soffat och vilat och lekt lite med M och hennes lego.

Av mochride - 16 november 2011 15:49

Syrran åt middag hos oss igår  kväll och sen hyrde vi Trassel. Den filmen är väldigt bra och väldigt rolig. Nästa gång jag ska beställa lite filmer kommer det här vara en av dem. Vi laddade upp med chips och fikabröd som förra gången vi såg film och det var jättegott.



 


Klicka gärna här

Av mochride - 14 november 2011 20:36

National treasure är en av filmerna jag beställde för ett tag sen. Jag hade tänkt köpa den länge, men jag är så dålig på att köpa filmer nu för tiden. Nu står den i alla all i min filmhylla och det är bra för det är en av mina favoritfilmer.


Äventyraren och arkeologen Ben Gates letar efter världens mest mytomspunna skatt, tempelriddarnas skatt.  Spåren leder till den amerikanska självständighetsdeklarationen. Dokumentet döljer en hemlig kod med ledtrådar som leder till den mystiska skatten. Tillsammans med sin vän Riley måste Ben stjäla det välbevakade dokumentet och lista ut vad koden och de andra ledtrådarna betyder för att kunna hitta skatten.  Samtidigt måste de lura FBI och försöka att inte bli dödade av Bens före detta kompanjon.


Av mochride - 14 november 2011 18:46

Jag har skrivit om det förut, men det svåra med att tänka på engelska är att få det att låta bra på svenska. Jag tänker ju på engelska (antagligen för att jag tänker det som film) men skriver på svenska. Oftast går det ganska bra, men det är inte lika lätt när det gäller namn på platser. Viket jag märker extra mycket nu.


Jag har kommit på ett bra/passande namn på den plats där handligen till största delen utspelar sig. Det är bara det att det är på engelska, och jag har ingen aning om hur jag ka få det bra på svenska. Jag vet inte vad jag ska kalla platsen på svenska, men vad det än blir så kommer det inte låta lika bra som på engelska. Jag kanske ska publicera på nån engelsk print-on-demand tjänst också så att jag får ha det namn jag vill på platsen....


Bloggriket

Av mochride - 13 november 2011 20:28

Den här dagen har gått jättefort och nu är den snart slut. Och jag har nästan inte gjort nånting idag känns det som. Har städat lite och lämnat igen filmen vi hyrde igår. Lagat lunch och middag. Nåt mer har jag inte hunnit idag. Och nu är det inte alls mycket kvar av den här veckan innan det börjar en ny. Imorgon är det redan måndag igen.


Nu ska jag slappa lite i soffan en stund, äta ett chokladwienerbröd och skriva lite på bok nummer 2. Det är fortfarande mycket som jag inte kan formulera till riktiga ord, men det börjar lossna i alla fall och det känns bra. Det ska nog bli något av det här också.


  Gör ett besök i Bloggriket och rösta på mig. Ta reda på vilka som finns med

på topplistan eller registreta din egen blogg.

Av mochride - 13 november 2011 14:00

Ibland önskar jag att jag kunde trolla. Bara knäppa med fingrarna och så blir allt som man vill. Då skulle jag knäppa med fingrarna och så skulle vi ha det där underbara huset på landet med den där härliga trädgården. Vi skulle ha våra drömjobb och jag skulle publicera mina böcker som skulle bli populära. Men tyvärr kan jag inte knäppa med fingrarna. Eller jo det kan jag, fast bara med högerhanden. Men största felet är väl att det inte händer något magiskt när jag knäpper med dem. Förhoppningsvis kommer allt det där att hända ändå, förr eller senare.

Av mochride - 13 november 2011 12:54

Idag är det fars dag. Vi kommer inte fira så mycket idag för K kommer inte hem förrän i afton/ikväll och min pappa är jätteförkyld så vi kommer inte fira där heller. Vi får fira det sen istället. Men jag är glad min pappa är just min pappa. Han ställer alltid upp och finns alltid där för mig. Han har alltid stöttat och uppmuntrat mig. Jag älskar min pappa väldigt mycket.


K är en underbar pappa han oclså. Han finns där för M, hjälper, stöttar och älskar henne. M saknar honom nu när han inte är hemma och jag vet att hon vill ge honom en stor kram när han kommer hem. Det vill jag också göra. Det är härligt att få sakna lite ibland, men det är ännu härligare när man träffas igen.

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Ovido - Quiz & Flashcards