Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under november 2011

Av mochride - 4 november 2011 16:25

Step up 2: The streets är en bra dansfilm som jag tycker mycket om och jag har sett den flera gånger. Det är nog favoriten av de tre Step up filmerna som finns. Det är mycket och väldigt bra dans i de här filmerna, och jag hade gärna kunnat dansa så där. 


Andie tvingas byta skola vilket gör att hon får problem med sitt danscrew. På den nya skolan, Maryland School of Arts, får hon nya vänner och tillsammans med dem bildar det ett nytt crew. De tränar för att kunna delta i danstävlingen The streets, där de kommer möta Andies gamla crew.


Av mochride - 2 november 2011 20:13

M fick den här fina tavlan i födelsedagspresent av sin mormor. Den hänger ovanför hennes säng. När hon hade fåttd en för henne höll jag upp den och visade den för henne och sa att det stod sov gott på den. Så det vet hon, och ibland pekar hon på tavlan och säger "gå gott, gå gott."


 

Av mochride - 2 november 2011 13:44

Jag vet att jag tar upp det här då och då, men jag funderar mycket på om jag ska publicera mina böcker själv. Är det nån av er som läser som har gjort det, eller kanske känner någon som har gjort det? Vad har ni för erfarenheter. Och vad tycker ni allmänt om böcker som är publicerade genom till exempel print on demand? Är det nån av er som har använt till exempel vulkan.se eller publit.se?


Det skulle vara väldigt roligt att få styra över arbetet med boken själv, men det är ju så mycket annat som man måste ansvara för också. Och jag kan inte bestämma mig för om jag vågar. Fast egentligen är ju ett etablerat förlag ingen garanti för att boken ska gå bra.


Jag tänker som sagt mycket på det här och ni får väldigt gärna dela med er av era åsikter och funderingar.


Gör gärna ett besök i Bloggriket och rösta på mig.

Av mochride - 1 november 2011 19:42

Jag fick mina filmer idag och den film jag ska se först är Patrioten. Jag har sett den förut och tycker att den är väldigt bra, så det ska bli kul att se den igen.


Benjamin Martin var en hjälte i kriget mot fransmännen och indianerna. Nu vill han inget hellre än att ta hand om sin familj som består av 7 barn, och den egendom de bor på. När engelsmännen drar in i South Carolina hotas både hans frihet och hans familj och han tar till vapen igen för att skydda dem. Han äldste son, som är en patriotisk idealist, kämpar vi hans sida. Martin inser att han måste strida för hela nationens frihet för att kunna skydda sin familj.


Av mochride - 1 november 2011 09:34

Vid midnatt hördes en kraftig smäll. Den hördes mest i vårt område, men hela stan hörde smällen. Polisen fick många samtal om smällen och åkte ut för att ta reda på var den hade inträffat men har inte hittat något. Det är ingen som vad vad som orsakade smällen eller var det hände.


Det skulle vara intresssant att få veta vad det var som hände. Det var ju en ordentlig smäll eftersom den hördes över stan. Undrar vad det kan vara. Det är lite mystiskt.

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards