Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under december 2011

Av mochride - 31 december 2011 11:27

 

Av mochride - 30 december 2011 13:36

Jag tog med mig hunden när jag gick till syrran igår kväll för att se film. Han busade lite med hennes hund en stund innan han blev lite trött och la sig för att vila, i en den andra hundens bädd. Han somnade fort och låg i den där bädden hela kvällen. Syrrans hund la sig på sin favoritplats i hallen istället. Han tycker om att ligga på mattan i ena hörnet av hallen, men det var ändå lite fräckt av vår hund att ta över hans bädd så där. Han vågade inte köra bort honom heller.


   


Av mochride - 28 december 2011 22:00

Blev lite ledsen när vi gick för att handla idag. Det där snygga garnet som jag köpte och stickar filten med, det finns inte kvar.... Varför köpte jag inte flera nystan på en gång när jag visste att jag behövde flera stycken? Jag hoppas att de får in fler av den sorten. Just nu sitter jag och letar på internet för att se om jag kan hitta det där. känns som en smärre katastrof just nu eftersom jag kommit så pass långt. Jag hoppas jag hittar garnet nånstans.

Av mochride - 27 december 2011 13:39

Jag har stickat en del på den nya filten. Jag sitter på kvällarna och stickar framför tvn och det är ganska kul att se hur arbetet växer. Nu ser man hur mönstret ser ut och jag tror att det blir en riktigt läcker filt/pläd när den väl är färdig.


 

Av mochride - 26 december 2011 20:17

Nu har jag sett den tredje Transformersfilmen. Den var väldigt bra och ganska spännande, men jag gillar inte riktigt den nya tjejen. Och så kunde jag inte låta bli att störa mig lite på att hon knappt blev smutsig alls trots att hon bar så ljusa kläder och befann sig i en krigszon. Tycker det är synd att inte Megan Fox är med i den här och hade gärna fått en liten förklaring till varför hennes karaktär inte var med och hur länge han varit tillsammans med den nya. Men det kanske bara är jag. Slutet, ja, det var lite tvärt och kanske blir även en fjärde film? Den är bra i alla fall och nu har jag alla tre filmerna i min hylla.


Av mochride - 25 december 2011 20:46

Vi har delat upp julen i tre delar i år, eller ännu fler beroende på hur man räknar. Förre helgen var vi till K:s pappa och åt julmat och bytte julklappar. M fick bland annat en jättefin docka som hon tycker väldigt mycket om och den har fått namnet Emma. Nu finns det två Emma (lilla Emma och stora Emma) och en Alice här hemma. Den nya Emma pratar, gråter och snarkar om man trycker på magen och den tycker M om. Som hon tar hand om sina dockor, hon är så omhändertagande och omtänksam och det värmer så mycket att se.


I söndags var vi till mina föräldrar och åt julgröt. K:s mamma och morföräldrar var också där och vi hade väldigt trevligt. K:s mamma bjöd igen så vi åt julgröt hos henne i onsdags och det var väldigt trevligt det också. I fredags var jag, L och M hos mina föräldrar igen och firade jul. M hjälpte sin mormor att dela ut paketen och det tyckte hon var kul. Det var roligt att öppna paketen också och hon fick några fina grejer som hon tycker om.


På julafton var vi hos K:s mormor och morfar och firade. Hans släkt från Luleå var också där så vi var ganska många. M hade jättekul och höll igång hela kvällen. Det var roligt att se hur hon drog iväg med dem som hon knappt träffat så de kunde följa med och natta dockan och nallen och leksaksdjuren hon fick. Hon fick jättefina sker i julklapp och det fiock ävenjag och K. Jag fick bland annat ett par jättemysiga tofflor och en gjutjärnsgryta. Jag har länge velat ha nya tofflor och en gjutjänrsgryta är något som jag saknat, så det var bra.


Det blev väldigt sent för henne, men hon var glad hela tiden och höll sprang runt och busade. Men mot slutet märktes det att hon var väldigt trött. Hon har sovit jöttegott i natt och vi fick alla en sovmorgon. Har tagit det ganska lugnt idag. K:s kusin kom hit en stund och de spelade lite på datorn och sånt, sen följde K med till morföräldrarna för att äta middag. Det var meningen att jag skulle med också, men eftersom jag hade feber hela kvällen igår ville jag vara hemma och ta det lugnt idag, Vi ska till mina föräldrar och äta middag imorgon igen, och eftersom det är lite jobbigt att få feber typ varje gång jag går utanför dörren ville jag vila idag. Vi har haft ett väldigt trevligt julfirande och är nöjda med både sällskap och julklappar.


 

Av mochride - 21 december 2011 15:12

Jag har ju glömt visa pepparkakorna jag bakade tidigare i veckan, i måndags. Pepparkakor går åt fort i den här familjen så det är inte så många kvar. Pappa hade hittat så roliga formar så det var extra kul att göra pepparkakor den här gången. Hästarna är slut så de får ni ingen bild på. M:s favoriter är "isebörne" och "vovve". Hunden är nog min favorit också, för den ser ut så syrrans hund och den som vi hade när vi var små.


 


Av mochride - 17 december 2011 21:59

K tycker väldigt mycket om Mikael Wiehes musik och jag tror att det börjar smitta av sig på M. Hon gillar när vi lyssnar på hans låtar och idag fick hon vara med när vi såg på Så mycket bättre. Hon sa "Micke Vije" nästan hela programmet och första gången det blev reklam sa hon direkt "micke borta". Ibland när Tomas Ledin eller E-type syntes i bild sa hon "Micke, nä nart". Det var så gulligt, riktigt roligt att lyssna på henne.


Jag har börjat sticka på en ny filt. Den här kommer böli lite större än den första. Eftersom garnet är mönstrat gör jag det lätt för mig och stickar bara vanligt rätstickning. Jag skulle vilja göra något snyggt mönster någon, men jag är så dåligt på sånt. Det kommer bli en snygg filt ändå. Jag gillar att köpa såna här mönstrade garner och så här stora nystan. Det är ungefär lika mycket garn i ett sånt här stort nystan som det är i 3-4 vanliga nystan.


Nej, nu ska jag fortsätta titta på Footloose. Har ni sett den? Jag tycker den är bra.


 

Klicka gärna här

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards