Mochride - mitt hjärtas röst

Direktlänk till inlägg 13 december 2011

Jag måste bli bättre på datorer

Av mochride - 13 december 2011 22:21

Jag kan så jag klarar mig när det gäller datorer. Oftast. Många gånger när jag stöter på problem upptäcker jag hur lite jag egentligen kan. För det mesta ordnar det sig ändå, antingen genom hjälp av andra eller genom att prova sig fram. Men jag brukar hinna jaga upp mig ganksa mycket innan probelemt är löst, vilket är väldigt typiskt.


Nu har jag ett sånt där problem som jag inte klarar själv. Och jag vet itne ens vad som blir fel, bara att nåt blir det. Jag har fått lite hjälp av en gammal klasskompis, och en annan håller också på att försöka hjälpa mig. Men det tar lite tid efterrsom vi inte är online samtidigt. Och det kan ju vara lite svårt för den andra att hjälpa mig när jag själv inte vet vad som blir fel. Men jag hoppas att det ordnar sig i alla fall.


Jag hade precis samma problem under utbildningen så egentligen vet jag inte varför jag ger mig på det här igen. Då fick jag hjälp av läraren, men eftersom jag inte kommer ihåg vad han gjorde vet jag inte vad jag ska göra nu. Och det är väldigt irriterande. Jag hoppas i alla fall att jag ska få ordning på det här snart. Jag vill ju komma igång med det där.

 
 
Sandra Törn

Sandra Törn

13 december 2011 22:52

Tack! Visst är hon.. =)

http://sandratorn.se

 
Carolisabella

Carolisabella

14 december 2011 11:57

Om problemet är att datorn börjat krångla kan det räcka med att återställa den (via "Systemverktyg") till ett datum då den fortfarande fungerade. Eller så kan krånglet bero på något så "enkelt" som att en sladd blivit trött och behöver bytas ut. Hur som helst hoppas jag att det löser sig med dina datorproblem!

http://carolisabella.wordpress.com

 
Lina Henke

Lina Henke

14 december 2011 15:54

Va kul att du siktar på att bli författare! Go for it :-)

http://linnssa.se

 
Johanna

Johanna

14 december 2011 19:03

Du får önska dig det i julklapp.... :)

Tack så mycket :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Fnulan

Fnulan

15 december 2011 20:40

Har problemet löst sig med WP??
KRAM

http://fnulan.se

 
Johanna

Johanna

17 december 2011 10:47

Ja det var en stor seger för mig :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Nett

Nett

17 december 2011 14:36

Jai nte är det lätt när det dyker upp problem, här hemma är både mannen och jag duktiga på olika ting gällande datorer och vi brukar fixa det mesta genom att samarbeta. Ha en fin kväll på dig!

http://www.enkoppkaffe.se

 
Sandra Törn

Sandra Törn

17 december 2011 21:49

Ja, det är riktigt gulligt. :) Förut sprang han så fort han såg henne, nu börjar det bli bättre! (:

Haha, vad sött! Det är kul att se hur djuren verkligen beter sig på ett helt annat sätt inför barnen! :)

http://sandratorn.se

 
Silvia

Silvia

18 december 2011 15:39

Välkommen till klubben!

http://silviasblogg.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mochride - 3 januari 2012 12:56

Jag kände att jag vuxit ifrån den bloggen nu och att det är dags att gå vidare. Det blir en ny blogg med ett helt nytt bloggnamn. Jag kommer fortsätta skriva om samma som jag gjort i den här bloggen, men har skaffat mig en egen domän och bytt till wo...

Av mochride - 2 januari 2012 19:30

Jag har blivit utmanad av LifeofJohanna   1. vad gjorde du för tio år sedan? Jag gick sista året på gymnasiet och fick därefter  mitt första riktiga jobb   2. Vad gjorde du för ett år sedan? Jag gick sista terminen på min utbildning och s...

Av mochride - 1 januari 2012 12:35

Vi hade en trevlig kväll igår, åt god mat, pratade och spelade lite spel. Jag vann i båda spelen, jag som typ aldrig vinner näsr jag spelar mot K. Vi var väldigt trötta mot slutet så en del som egentligen inte var roligt blev jätteroligt. Och så blev...

Av mochride - 31 december 2011 11:27

 

Av mochride - 30 december 2011 13:36

Jag tog med mig hunden när jag gick till syrran igår kväll för att se film. Han busade lite med hennes hund en stund innan han blev lite trött och la sig för att vila, i en den andra hundens bädd. Han somnade fort och låg i den där bädden hela kvälle...

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards