Mochride - mitt hjärtas röst

Direktlänk till inlägg 25 december 2011

Julen 2011

Av mochride - 25 december 2011 20:46

Vi har delat upp julen i tre delar i år, eller ännu fler beroende på hur man räknar. Förre helgen var vi till K:s pappa och åt julmat och bytte julklappar. M fick bland annat en jättefin docka som hon tycker väldigt mycket om och den har fått namnet Emma. Nu finns det två Emma (lilla Emma och stora Emma) och en Alice här hemma. Den nya Emma pratar, gråter och snarkar om man trycker på magen och den tycker M om. Som hon tar hand om sina dockor, hon är så omhändertagande och omtänksam och det värmer så mycket att se.


I söndags var vi till mina föräldrar och åt julgröt. K:s mamma och morföräldrar var också där och vi hade väldigt trevligt. K:s mamma bjöd igen så vi åt julgröt hos henne i onsdags och det var väldigt trevligt det också. I fredags var jag, L och M hos mina föräldrar igen och firade jul. M hjälpte sin mormor att dela ut paketen och det tyckte hon var kul. Det var roligt att öppna paketen också och hon fick några fina grejer som hon tycker om.


På julafton var vi hos K:s mormor och morfar och firade. Hans släkt från Luleå var också där så vi var ganska många. M hade jättekul och höll igång hela kvällen. Det var roligt att se hur hon drog iväg med dem som hon knappt träffat så de kunde följa med och natta dockan och nallen och leksaksdjuren hon fick. Hon fick jättefina sker i julklapp och det fiock ävenjag och K. Jag fick bland annat ett par jättemysiga tofflor och en gjutjärnsgryta. Jag har länge velat ha nya tofflor och en gjutjänrsgryta är något som jag saknat, så det var bra.


Det blev väldigt sent för henne, men hon var glad hela tiden och höll sprang runt och busade. Men mot slutet märktes det att hon var väldigt trött. Hon har sovit jöttegott i natt och vi fick alla en sovmorgon. Har tagit det ganska lugnt idag. K:s kusin kom hit en stund och de spelade lite på datorn och sånt, sen följde K med till morföräldrarna för att äta middag. Det var meningen att jag skulle med också, men eftersom jag hade feber hela kvällen igår ville jag vara hemma och ta det lugnt idag, Vi ska till mina föräldrar och äta middag imorgon igen, och eftersom det är lite jobbigt att få feber typ varje gång jag går utanför dörren ville jag vila idag. Vi har haft ett väldigt trevligt julfirande och är nöjda med både sällskap och julklappar.


 

 
 
Nett

Nett

26 december 2011 11:36

Låter som att ni har haft en alldeles underbar jul :)

http://www.enkoppkaffe.se

 
Johanna

Johanna

26 december 2011 18:21

Precis, då skulle de lagt ihop till ipad, så hade det känts okej.. men jag vill nog köpa min ipad själv....

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Fnulan

Fnulan

26 december 2011 19:10

Ja det är härligt för barnen!!!

http://fnulan.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mochride - 3 januari 2012 12:56

Jag kände att jag vuxit ifrån den bloggen nu och att det är dags att gå vidare. Det blir en ny blogg med ett helt nytt bloggnamn. Jag kommer fortsätta skriva om samma som jag gjort i den här bloggen, men har skaffat mig en egen domän och bytt till wo...

Av mochride - 2 januari 2012 19:30

Jag har blivit utmanad av LifeofJohanna   1. vad gjorde du för tio år sedan? Jag gick sista året på gymnasiet och fick därefter  mitt första riktiga jobb   2. Vad gjorde du för ett år sedan? Jag gick sista terminen på min utbildning och s...

Av mochride - 1 januari 2012 12:35

Vi hade en trevlig kväll igår, åt god mat, pratade och spelade lite spel. Jag vann i båda spelen, jag som typ aldrig vinner näsr jag spelar mot K. Vi var väldigt trötta mot slutet så en del som egentligen inte var roligt blev jätteroligt. Och så blev...

Av mochride - 31 december 2011 11:27

 

Av mochride - 30 december 2011 13:36

Jag tog med mig hunden när jag gick till syrran igår kväll för att se film. Han busade lite med hennes hund en stund innan han blev lite trött och la sig för att vila, i en den andra hundens bädd. Han somnade fort och låg i den där bädden hela kvälle...

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards