Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under augusti 2011

Av mochride - 31 augusti 2011 17:15

Kollade mig tvärt i spegeln innan jag skulle göra syrran sällskap på stan för att ordna några ärenden tidigare idag. Och upptäckte att mina jeansleggings har ju blivit lite för stora. Det betyder alltså att jag gått ner i vikt. Eller inte nödvändigtvis gått ner i vikt, men jag har bevisligen blivit smalare och det känns jättebra.


Jag har verkligen inte anträngt mig att gå ner i vikt. Jag har massor med kilon kvar sen graviditeten men jag har inte haft särskilt bråttom att bli av med dem för jag tyckte att jag var lite för smal innan. Men nu börjar jag komma i form igen. Behöver egentligen bara träna magen och sen är jag nöjd.


Och vet ni vad? Jag har fixat skrivaren. Den har inte fungerat på flera månader. Jag vet fortfarande inte vad som var fel, men nu fungerar den igen!


Glöm inte att klicka här.

Av mochride - 31 augusti 2011 08:44

Jag är less på att vara hes nu. Jag har varit det i några veckor. Jag vil ha tillbaka min vanliga röst igen. Jag är inte lika hes som jag var förut då jag nästan inte kunde prata, men hes är jag ändå.


Och så har jag hostat i några veckor nu också. en sån där jobbig hosta som jag hade förra hösten. Det känns som jag är lite täppt i halsen och inte rikrigt får luft och hostar för att få mer luft. Det är lite bättre nu och jag har fått hostmedicin. Men det är jobbigt att hosta med hela kroppen så jag hoppas att jag slipper det snart.


Bloggriket


Av mochride - 30 augusti 2011 20:54

Att höra M skratta är verkligen det bästa som finns. Att se hur hela hon lyser upp och glittret i hennes ögon. Glädjen hon delar med sig av när hon skrattar får mig att må så bra.


Hon vet hur hon ska få oss att skrattta. Det är så roligt att se henne då. Hon ger oss så mycket glädje och det går inte att beskriva hur mycket vi älskar henne.

Av mochride - 30 augusti 2011 09:30

 


     

Av mochride - 29 augusti 2011 12:01

I en dröm alltså. Och det var en väldigt trevlig dröm. Det var jättemånga trevliga människor som kom och ville ha sina böcker signerade av mig. Tänk så roligt att få göra det i verkligheten. Men det är en bra bit kvar innan jag kommer dit.


Först ska jag ju skicka in min roman till förlaget, sen ska de vilja ha den och publicera den, och så ska ju folk vilja läsa och köpa mina böcker. Och det vill jag, hoppas jag, verkligen att de ska göra. För jag vill inte skriva allt det här bara för mig själv. Jag vill att de ska läsa och tycka om det lite mycket som jag gör.


Tills vidare fortsätter jag med korrekturläsningen och mina drömmar om boksignering och att bli en populär författare.

Av mochride - 29 augusti 2011 09:45

Mr Murder är en spännande bok som är skriven av Dean Koonts.

Det började som en småruskig saga om Tomtens onde tvillingbror som Marty berättar för sina två döttrar innan de ska gå och sova på kvällarna. Han har skrivit den för att roa dem från Thanksgiving fram till jul.


Men plötsligt blir dikten verklighet. Den andre, en kopia av Marty, dyker upp och gör anspråk på hans familj. Det blir en mardröm för familjen och det enda de kan göra är att fly. Men den andra följer efter fast besluten att ta det som han anser vara hans.


Den här boken har filmatiserats och det blev faktiskt en riktigt spännande film.


 

Få fler besökare till din blogg

Av mochride - 28 augusti 2011 19:55

Bloglovin har blivit lite konstigt, i alla fall för mig. När jag loggar in är det på svenska, som det ju ska vara, men när jag kommit på mitt konto är det på engelska. Det har varit så ett tag nu, men det var inte så förut, då var allt på svenska. Inte för att det gör så mycket, jag förstår ju vad som står, men ändå. Är det bara så här för mig, eller är det så här för fler också?



 


Få fler besökare

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards