Mochride - mitt hjärtas röst

Direktlänk till inlägg 8 maj 2011

En trevlig resa

Av mochride - 8 maj 2011 21:23

Det var en trevlig resa ner till Höga Kusten och jag gör gärna om det. Men då ska vi nog åka under sommaren i semestertiden, det var lite tidigt med en minisemester i början av maj för det var så mycket man ville se som inte hade öppnat för säsongen.


Det var roligt att klättra på Skuleberget och åka runt och titta lite i Nordingrå, Norrfällsviken och det idylliska Bönhamn. Det var jättemysigt vid stugan som var riktigt fin och det var väldigt trevligt med den lilla lekparken som fanns vid stugorna. M tyckte att det var jättekul att gunga och åka rutchkana, hon ville inte sluta. När jag åkte med henne ställde hon sig med armarna rakt upp och ville bli buren upp så att hon kunde åka en gång till. Det blir nog mycket lekpark i sommar.


Hästarna som fanns bara en bit nerför vägen var också populära. de befann sig oftast ganska långt ifrån, men ibland när vi gick dit var de nära stängslet och då kunde vi titta på dem ordentligt. M verkade gilla dem ganska mycket. Vi gick dit både på förmiddagen och på kvällen och hon tyckte att det var lika kul varje gång. Några gånger sprang hon till och med dit när hon fick syn på dem. Det blir kanske en hästtjej av henne också.


Vi bodde i Edånger, ca 5 mil söder om Örnsköldsvik, och jag tyckte verkligen om det. Det var så mysigt med bergen som ramade in, havsviken, sjöarna, de gröna fälten och åkrarna. Det verkade vara väldigt bördig mark, för det var väldigt många gårdar som såg ut att vara jordbruk av nåt slag.


Ju mer jag såg desto mer kände jag att så här skulle jag vilja bo. Och jag ärsäker på att K skulle känna samma sak. Det var så lugnt och mysigt och jag kände mig hemma där. Vårt drömhus skulle passa perfekt i den natur som fanns där. Om det hade sett ut så där här hemma, och bara funnit några mil utanför stan hade jag planerat en flytt på en gång.


 

 

 

 
 
Quila o Ronja

Quila o Ronja

8 maj 2011 22:07

Där skulle jag också kunna tänka mig att bo!!! Härligt med det där lugnet. Ni verkar ha haft en supermysig liten semester :-)
=)

http://quilaoronja.blogspot.com

 
Moa - BEBIS I MAGEN

Moa - BEBIS I MAGEN

9 maj 2011 08:48

Svar: ja det va så underbart :D

http://FUCKINGPOSERS.SE

 
Mizca

Mizca

9 maj 2011 09:05

Svar: Tack!

Jo, jag håller med. Har märt ett fler tal ggr att en del bloggar utan speciell design faktiskt är ganska tråkiga att läsa. Jag har bestämt nån gång att jag skall börja läsa alla för att de dem med mindre bra design en chans, men det är tyvärr så att en blogg som saknar bra design, även saknar bra inlägg.

http://www.mizca.se

 
Mammabea

Mammabea

12 maj 2011 20:51

Söt blogg. har suttit och läst igenom lite :) vi kan följas åt om du vill. Kram!

http://mammabea.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mochride - 3 januari 2012 12:56

Jag kände att jag vuxit ifrån den bloggen nu och att det är dags att gå vidare. Det blir en ny blogg med ett helt nytt bloggnamn. Jag kommer fortsätta skriva om samma som jag gjort i den här bloggen, men har skaffat mig en egen domän och bytt till wo...

Av mochride - 2 januari 2012 19:30

Jag har blivit utmanad av LifeofJohanna   1. vad gjorde du för tio år sedan? Jag gick sista året på gymnasiet och fick därefter  mitt första riktiga jobb   2. Vad gjorde du för ett år sedan? Jag gick sista terminen på min utbildning och s...

Av mochride - 1 januari 2012 12:35

Vi hade en trevlig kväll igår, åt god mat, pratade och spelade lite spel. Jag vann i båda spelen, jag som typ aldrig vinner näsr jag spelar mot K. Vi var väldigt trötta mot slutet så en del som egentligen inte var roligt blev jätteroligt. Och så blev...

Av mochride - 31 december 2011 11:27

 

Av mochride - 30 december 2011 13:36

Jag tog med mig hunden när jag gick till syrran igår kväll för att se film. Han busade lite med hennes hund en stund innan han blev lite trött och la sig för att vila, i en den andra hundens bädd. Han somnade fort och låg i den där bädden hela kvälle...

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Ovido - Quiz & Flashcards