Mochride - mitt hjärtas röst

Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Bortom gryningen av Barbara Bickmore

Av mochride - 29 juni 2011 21:19

Av de få böcker jag läst av Barbara Bickmore så är Bortom gryningen den jag tycker bäst om. Det är en bok som har spänning, kärlek och romantik. Jag tyckte väldigt mycket om den kvinnliga huvudkaraktären och gillade en del av de val hon gjorde medan jag tyckre sämre om andra. Utan att avslöja slutet kan jag säga att jag fick som jag ville i alla fall.Jag fastnade snabbt för den här boken och bara läste och läste.


Handlingen utspelas i Australien under 1938-1950. När Cassandra Clarkes älskare krossar hennes hjärta har hon inget att leva för längre. Och det blir inte bättre av att de jobbar på samma sjukhus. Hennes chef skickar henne till Augusta Springs i Australien där hon ska ingå i den flygande läkarkåren.


Hon blir den första kvinnliga läkaaren där och blir inte särskilt popilär bland de hårdhudade och konservativa farmarna. Cassandra tvingas stå ut med tvivel och misstänksamhet från både kollegor och patienter. De tror inte att hon klarar av det hårda arbetet och vill inte heller visa sig svaga inför en kvinna.


Cassandra kämpar för att visa vad hon kan , men är bränd av kärleken och håller sig undan från den till hon träffar Blake Thompson. Han får henne att känna som hon aldrig gjort förut. Men än en gång  slås Cassandras liv i spillror....



     

 
 
Johanna

Johanna

30 juni 2011 14:59

ja det blir fjärde gången jag ser dem :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

 
Janica

Janica

30 juni 2011 17:36

Nice blogg, kika gärna in på min =D

http://vardagochlitemer.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

bellizz

30 juni 2011 17:40

Hej
såg att du gillar att skriva och har författar drömar det har även jag :) så kom gärna in och läs min blogg kanske kan insperea med någon av mina texter :)

mochride

30 juni 2011 18:47

Alltid kul att hitta fler med samma intresse :) Men du skrev ingen bloggadress....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mochride - 3 januari 2012 12:56

Jag kände att jag vuxit ifrån den bloggen nu och att det är dags att gå vidare. Det blir en ny blogg med ett helt nytt bloggnamn. Jag kommer fortsätta skriva om samma som jag gjort i den här bloggen, men har skaffat mig en egen domän och bytt till wo...

Av mochride - 2 januari 2012 19:30

Jag har blivit utmanad av LifeofJohanna   1. vad gjorde du för tio år sedan? Jag gick sista året på gymnasiet och fick därefter  mitt första riktiga jobb   2. Vad gjorde du för ett år sedan? Jag gick sista terminen på min utbildning och s...

Av mochride - 1 januari 2012 12:35

Vi hade en trevlig kväll igår, åt god mat, pratade och spelade lite spel. Jag vann i båda spelen, jag som typ aldrig vinner näsr jag spelar mot K. Vi var väldigt trötta mot slutet så en del som egentligen inte var roligt blev jätteroligt. Och så blev...

Av mochride - 31 december 2011 11:27

 

Av mochride - 30 december 2011 13:36

Jag tog med mig hunden när jag gick till syrran igår kväll för att se film. Han busade lite med hennes hund en stund innan han blev lite trött och la sig för att vila, i en den andra hundens bädd. Han somnade fort och låg i den där bädden hela kvälle...

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Ovido - Quiz & Flashcards