Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under augusti 2011

Av mochride - 15 augusti 2011 17:06

Syrran var helt däckad i en förkylning förra veckan och är fortfarande sjuk. K blev förkyld i fredags och nu är det min tur. En låsning i vänstra skulderbladet har jag dragit på mig också. Det trycker hela vägen runt över skulderbladet och mot bröstkorgen och hugger till varje gång jag tar ett djupt andetag.


Det är så typiskt att bli förkyld nu, men det är nåt som går. Det är ju vanligt med förkylningar så här i samband med förskolestart/skolstart. M var småförkyld hela förra hösten. Nu är hon snorig och näsan rinner nästan hela tiden, men vi har ju smittat varandra allihop så det var ju inget oväntat. Jag hoppas bara att det inte blir värre för henne. Än så länge är hon väldigt pigg och busar på ungefär som vanligt, men vill gärna vila lite bredvid mig när hon ser mig göra det.


Jag har sovit bort nästan hela dagen och känner mig fortfarande väldigt slut. Det blir nog mest att ligga i soffan och leka med lego de närmaste dagarna. Det kommer nog bli en del tv-/filmtittande också. Och så hoppas jag att låsningen inte blir värre.

Av mochride - 14 augusti 2011 19:55

Nyckeln till mod är den tredje och avslutande delen i Nyckeln-trilogin. Trilogin börjar med att Malory, Dana och Zoe blir inbjuda till det ståtliga Warrior's Peak och får ett erbjudande som är svårt att motstå. De ska hitta tre nycklar som befriar tre tillfångatagna prinsessor, och lyckas de frå de en miljon dollar var.


Malory och Dana har hittat sina nycklar och nu är det Zoes tur att leta efter den tredje nyckeln. Fruktansvärda krafter står emot henne och de blir allt starkare i kampen att stoppa henne från att hitta nyckeln. Vid sin sida har hon Dana och Malory, sina nya bästa vänner, och deras pojkvänner. även Bradley Vane finns vid hennes sida. Han är charmerande arvtagare som rä helt underbar med Zoes son.


Zoe kämpar för att få varadgen och arbetet med den nyöppnade skönhetssalongen att gå ihop samtidigt som hon kastar sig i det riskfyllda sökandet efter nyckeln. Hon tvingas rannska sig själv och sitt förflutna, och sina känslor för Bradley som vill komma henne närmare. har hon modet att välja kärleken även denna gång?


 

Den första delen heter Nyckeln till ljuset och den andra delen heter Nyckeln till sanningen.

Välkommen min nya prenumerant. Kul att hittat hit och vill följa mig :)

Av mochride - 14 augusti 2011 18:52

Första gången jag hörde den här låten var när en av deltagarna i Rockstar Supernova uppträdde med den. jag vet inte hur många år sen det är, men det är ett par i alla fall. Tidigare i veckan hörde jag den på radio med Live och letade lite på youtube. Där hittade jag även Magnis version, han som sjöng den i Rockstar Supernova. Och jag tycker faktiskt att hans version är bättre. Det är ganska mäktigt när han står där ensam med bara en gitarr och sjunger den.



Av mochride - 14 augusti 2011 11:22

Det är alltid lika spännande att ställa sig på besöksparkeringen här. Parkeringsplatserna står i två rader mellan garagen och besöksplatserna är i mitten, 5 stycken på varje sida.


Folk har otroligt svårt att parkera i rutan och det är många gånger nån kommer hit för att hälsa på en stund och inte har en plats att ställa sig på på fast det finns lediga platser.  För folk parkerar utanför rutan eller står snett så att det bara ryms 3 eller 4 bilar istället för 5.


Ska det verkligen vara så svårt att parkera i rutan och ställa sig ordentligt så att andra bilar också får plats? Ja, jag vet, Vilket i-landsproblem. Men det är väldigt irriterande när det händer hela tiden.

Av mochride - 12 augusti 2011 20:17

Nu har jag köpt en fin liten anteckningsbok. Den är precis lagom liten för att rymmas i väskan eller kanske i fickan. En liten anteckningsbok som jag kan ta med överallt och skriva ner mina idéer. Och de är många. Jag tror faktiskt att jag ska börja på en gång. :)


 

Av mochride - 12 augusti 2011 11:27

Om knappt 4 veckor ska jag tatuera mig. Jag börjar bli lite nervös. För det kommer ju göra ont. Hörde att insidan av underarmen är ett av de värsta ställena att tatuera sig på.


Vi pratade lite om tatueringar med de andra sommarjobbarna i början sommaren, och de tyckte ungefär att jag har ju fött barn, jag har väl inget att vara nervös för. Jag vet inte om det går att jämföra så, men jag har i alla fall varit med om den värsta smärtan i mitt liv hittills, så att tatuera sig borde väl inte vara så farligt egentligen.

Av mochride - 11 augusti 2011 20:34

Nu lämnar jag datorn för ikväll och ser en film istället. Det får bli Transformers. Jag har sett den några gånger redan men jag tycker den är väldigt bra så jag ser den igen. Jag är ju så med både böcker och filmer, tycker jag det är bra kan jag läsa/se det flera gånger.


Av mochride - 11 augusti 2011 17:15

Jag tänker ju nästan uteslutande på engelska när jag kommer på handlingen till de böcker jag skriver. Av nån anledning. Jag vet inte varför det blir så, men jag vet i alla fall att andra gör det också. Kanske är det för att jag tänker i bilder och hoppas att det en gång ska bli film. Eller så är det så att det låter bättre på engelska.


Men jag skriver ju på svenska. Och det är inte alltid det är så lätt att få det att låta bra på svenska också. Jag får alltid tänka på hur det ska låta på svemska, och kanske ändra orden när jag skriver ner dem för att det ska bli bra. Vissa saker låter mycket bättre på engelska och vissa saker går inte att få bra på svenska. Men jag försöker i alla fall. Tänkt så mycket lättare det skulle vara om jag kunde tänka på svenska. Ibland gör jag det, men det blir mest på engelska. Lite omständigt, men så är det.

Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Ovido - Quiz & Flashcards