Mochride - mitt hjärtas röst

Alla inlägg under november 2011

Av mochride - 7 november 2011 14:30



  

Av mochride - 7 november 2011 13:00

Nu är det två månader sen jag tatuerade mig. Ocg jag trivs jättebra med min tauering. Det har stor betyelse för mig och det känns som att den alltid har funnits där. Jag har funderingar på att göra en till, med liknande betydelse, men det får nog dröja ett år eller två.


    
 

Av mochride - 7 november 2011 10:19

Syrran kom till oss igår kväll och såg en film med oss. Jag hade varit och handlat tidigare under dagen ( och höll inte på att rymma det jag handlat i varken frysen eller kylen) och köpt chips, brownies och wienerbröd som vi åt till filmen. Syrran hade med sig popcorn som vi också åt. Det var jättegott, men vi var nog alla lite illamående mot slutet av filmen. Det finns kvar lite chips, men det kommer nog bli uppätet under dagen.


 

Av mochride - 6 november 2011 19:54

  Mer-trafik är en sida som är lätt använda. Du får 150 poäng när du registrerar dig, och sen måste du själv samla poäng. Det gör du enkelt genom att klicka fram olika bloggar eller hemsidor. För varje sida du visar tjänar du 3 poäng och för varje gång din egen sida visas dras 2 poäng. Lätt att använda och fungerar bra.


  Ta reda på vem som regerar i Bloggriket. Registrera din egen blogg och få fler besökare.

Av mochride - 6 november 2011 18:13

Jag känner mig så tom på ord. Har inget att skriva om, varken här eller till berättelserna jag håller på med. Jag vill skriva, men det finns inget att skriva. Orden gömmer sig i bakhuvudet, utom räckhåll för att formas till riktiga ord som kan användas till att skriva med. Jag hoppas att det släpper snart, för jag börjar nästan känna mig lite rastlös.

Av mochride - 5 november 2011 22:15

Jag är inget hockeyfan, men det var faktiskt ganska spännande att följa matcherna mellan Skellefteå och Luleå förra vintern. Och jag tror att M också tyckte det, för när hon såg hockeymatcherna på tv, även om det bara vara reklam eller inslag i nyheterna om matcherna så sa hon "hejahejaheja" och vevade ivrigt med armarna. Det var jätteroligt att se hnne. Nu har vi märkt att hon har börjat göra så igen, och det gäller inte bara hockey, det kan vara fotboll eller handboll som visas på tv. Så fort hon ser det, även om det bara är en liten snutt som visas på tv, så säger hon direkt "Hejahejaheja". Kanske blir hon en sportintresserad tjej.

Av mochride - 5 november 2011 21:05

 

 

 

Av mochride - 4 november 2011 22:37

Jag har knappt tittat på idol den här säsongen, har inte alls orkat följa det i år. Men ikväll råkade jag titta på det och såg när Moa Lignell sjöng. Och jag måste säga att hon var väldigt bra. Bara 16 år, och så hade hon skrivit låten själv.


Om bloggen

 

 

Välkommen!

Jag som skriver den här bloggen är en nyutbildad bibliotekarie med författardrömmar. jag skriver om min väg till att bli författare och tipsar även om böcker jag läst.

 

Här kan du också följa min vardag med familjen, läsa om filmer jag sett och tankar om saker och ting. Jag hoppas att du gillar det du hittar här.

 

Texterna som finns i headern eller inläggen är mina och får inte kopieras.

Följ mig!

bloglovin Mochride - mitt hjärtas röst

Letar du något?

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag gillar

RSS

Länkar

Skapa flashcards